Vyučující
|
-
Pičmanová Petra, Mgr. Ph.D.
-
Holinka Jiří, RNDr. Ph.D.
-
Holinka Jiří, RNDr. Ph.D.
-
Kopecký Miroslav, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Malinčíková Jana, MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úkolem tohoto studijního předmětu je seznámit studenty s nejdůležitějšími poznatky oboru fyziologie. Základní znalosti mají studenti získat samostatným studiem z doporučené literatury. Semináře jsou věnovány těmto kapitolám: fyziologie reprodukčních orgánů, pohlavní hormony, těhotenství a porod a fyziologie novorozence. Praktická cvičení jsou zaměřena na problematiku krevních skupin (ABO, Rh) a hemokoagulace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování
|
Výstupy z učení
|
Fyziologie člověka je dynamická věda studující funkce normálního zdravého lidského organismu na buněčné, tkáňové, orgánové úrovní, pojednává o jejich vývoji, regulaci, koordinaci a integraci.
Seznámení studentů s fyziologickým funkcemi lidského organismu s akcentem na oblast reprodukčních funkcí (fyziologie oplodnění, těhotenství porodu, laktace, výživy a funkcí plodu a novorozence)a jejich endokrinní regulaci.
|
Předpoklady
|
Znalosti somatologie na úrovni středního zdravotnického vzdělání.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Absolvování seminářů a praktických cvičení.
|
Doporučená literatura
|
-
Mourek, J., Novotná, K., & Řeháková, J. (2012). Fyziologie: učebnice pro studenty zdravotnických oborů. Praha: Grada Publishing.
-
Rokyta, R. Fyziologie a patologická fyziologie: pro klinickou praxi.
-
Silbernagl, S., Despopoulos, A. (2016). Atlas fyziologie člověka. Praha, Grada.
|