Vyučující
|
-
Klášterecká Romana, Mgr. Ph.D.
-
Pičmanová Petra, Mgr. Ph.D.
-
Malinčíková Jana, MUDr. Ph.D.
-
Kopecký Miroslav, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata předmětu: homeostáza, krev, kardiovaskulární systém, respirační systém, endokrinní systém, stres, trávicí systém, vylučovací soustava, pohlavní soustava muže a ženy, nervový systém (CNS, periferní nervový systém, vegetativní nervový systém), svalstvo, metabolismus, termoregulace, racionální výživa. V rámci seminářů a cvičení je kladem důraz na funkci zdravého lidského organismu v dětském věku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 17 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Fyziologie člověka je dynamická věda studující funkce normálního zdravého lidského organismu na buněčné, tkáňové a orgánové úrovní, pojednává o jejich vývoji, regulaci, koordinaci a integraci. Studenti získají základní teoretické i praktické poznatky o funkci zdravého lidského organismu, nutné ke zvládnutí studia navazujících klinických a praktických předmětů. Výuka fyziologie je specifikována s ohledem na zaměření studijního oboru Dětská sestra.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ústní zkouška, absolvování přednášek, seminářů, praktických cvičení.
|
Doporučená literatura
|
-
Rokyta R. (2015). Fyziologie a patologická fyziologie pro klinickou praxi.
-
Rokyta, R. (2016). Fyziologie. Praha: Galén.
-
Silbernagl, S., Despopoulos, A. (2004). Atlas fyziologie člověka. Praha: Grada Publishing.
|