Vyučující
|
-
Hekela Pavel, Mgr.
-
Sehnalová Alena, PhDr.
-
Kollárová Helena, doc. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata (bloky) výuky: - Základní nástroje a dovednosti neuro-linquistického plánování (NLP) pro budování vztahů, řešení situací, se kterými si manažer dosud nevěděl rady. Selfmanagement a nástroje efektivního jednání. - Komunikace s lékařem, nelékařským personálem. - Komunikace v multiprofesním zdravotnickém týmu - Rétorika - vnitřní kompetence manažera: Součástí předmětu je i výuka a praktická cvičení umění moderace, volba stylu projevu či komunikace s publikem - ať už verbální nebo nonverbální.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Každodenní komunikace je nezbytnou součástí práce řídícího pracovníka. Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Cílem předmětu je učit studenty schopnosti vyjadřování, komunikaci v různých situacích, s lidmi na různých úrovních vzdělání a myšlení, posílit jejich aktivní slovní zásobu. Dále seznámit a prakticky vybavit komunikačními a prezentačními dovednostmi, teoreticky a hlavně prakticky je připravit na vystupování na veřejnosti, před auditoriem odborným i před publikem různého složení.
Studenti se prakticky naučí, jak vystupovat a hovořit "na mikrofon", získají jistotu při vystupování na veřejnosti - před kolektivem, širokým publikem - a nejen při činnosti pedagogické nebo přednáškové, ale i manažerské.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast ve výuce, příprava proslovu na dané téma - prezentace ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Cleyton. (2004). Řeč těla. Praha: Ottovo nakladatelství.
-
De VITO, J. (2001). Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada.
-
Dytrtová, R. (2007). Metody a prezentace výsledků efektivního vzdělávání. Praha: ČZU.
-
DYTRTOVÁ, R., SANDANUSOVÁ, A. (2004). Kapitoly z pedagogické praxe. Praha: KP ČZU.
-
HAJEROVÁ-MŰLLEROVÁ, L. (2012). Komunikační a prezentační dovednosti. Praha: VŠMIE.
-
Hayes, N. (2009). Základy sociální psychologie. Praha, Portál.
-
HIERHOLD, E. (2005). Rétorika a prezentace: Jak s jistotou prezentovat a působivě přednášet. Praha: Grada Publishing.
-
Krhutová, M. (2007). Jazykový projev. Praha.
-
Kutálková, D. (2002). Logopedická prevence: průvodce vývojem dětské řeči. Praha: Portál.
-
Lechta, V. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
-
Mikuláštík, M. (2003). Komunikační dovednosti v praxi. Praha, Grada.
-
Musil, J. (2010). Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita J. A. Komenského.
-
Pokorná, J., & Vránová, M. (2007). Přehled české výslovnosti: logopedická a ortoepická cvičení pro dospělé. Praha: Portál.
-
Praško, J. Prašková, H. (2007). Asertivitou proti stresu. Praha: Grada Publishing.
-
SCHARLAU, C. Trénink úspěšné komunikace.
|