Předmět: Strategické analýzy

» Seznam fakult » FZV » MNG
Název předmětu Strategické analýzy
Kód předmětu MNG/RZK33
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dohnalová Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
  • Vančura Vladimír, PaedDr. MBA
  • Šturek Marek, Ing. MBA
Obsah předmětu
Hlavní témata (bloky) výuky: - Základní pojmy strategického managementu. - Formulace strategie, hierarchie strategie. - Struktura analytických postupů. - Konkurence a konkurenční prostředí, konkurenční prostor. - Postupy analýzy interních faktorů, analýzy zdrojů, konkurenční výhoda. - Strategické analýzy orientované na vnější okolí zdravotnické organizace. - Strategické analýzy vnitřních zdrojů a schopností zdravotnické organizace KH:7 NKH:53

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět "Strategické analýzy" vychází ze základních poznatků strategického managementu. Proces formulace strategie je složitý proces, který vyžaduje systematický přístup pro identifikaci a analýzu vnějších faktorů působících na zdravotnickou organizaci a jejich konfrontaci se zdroji a schopnostmi zdravotnické organizace. Obsah předmětu je zaměřený na základní východiska pro formulaci strategie, která vyplývající z výsledků strategické analýzy, dále na strategické analýzy a různé jejich techniky využívané pro identifikaci vztahů mezi okolím zdravotnické organizace, zahrnující makrookolí, odvětví, konkurenční síly, trh, konkurenty, a jejím zdrojovým potenciálem.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast ve výuce seminářů a praktických cvičení. Seminární práce na téma v rozsahu probíraného učiva, aplikace pro zdravotnické organizace a její obhajoba.
Doporučená literatura
  • Fotr, J., Souček, I., Špaček, M., Hájek, S. (2012). Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. Praha: Grada publishing.
  • GRANT, R. M. (2008). Contemporary strategic analysis. Blackwell Publishing.
  • HITT, M. A., IRELAND, R. D., HOSKISSON, R. E. (2004). Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. South-Western College Pub.
  • Kotler, P. (2000). Marketing. Management. Victoria Publishing, Praha.
  • Mallya, T.:. (2007). Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing.
  • Souček, Z., Burian, J. (2006). Strategické řízení zdravotnických zařízení. Praha: Professional Publishing.
  • Veber, J. (2009). Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr