Předmět: Základy strategického řízení

» Seznam fakult » FZV » MNG
Název předmětu Základy strategického řízení
Kód předmětu MNG/RZK28
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Navrátilová Daniela, Mgr. Ph.D.
  • Vomáčka Jaroslav, doc. MUDr. Ph.D., MBA
  • Dohnalová Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
  • Kmec Lukáš, Mgr. Bc. MBA
  • Vančurová Ivana, Ing. MBA
Obsah předmětu
Hlavní témata (bloky) výuky: - Popis a charakteristika procesu strategického řízení zdravotnické organizace. - Možné způsoby tvorby cílů ve zdravotnické organizaci. - Struktura analytických postupů. - Konkurence a konkurenční prostředí, konkurenční prostor. - Formulace strategie, hierarchie strategie. - Faktory ovlivňující výběr strategie, metody výběru, implementace a hodnocení strategie. - Strategické vůdcovství, organizační aspekty realizace strategie. - Specifika strategického řízení různých typů organizací - Strategické řízení u mimořádných událostí - Typové činnosti složek IZS při společném zásahu KH:9 NKH:86

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Strategické řízení v tržním - konkurenčním prostředí lze označit za životně důležitý aspekt potenciálního úspěchu každé zdravotnické organizace. Rozhodnutí o strategii, má-li zvolená strategie přivést zdravotnickou organizaci k požadovanému cíli. Předmět je obsahově zaměřen na základní pojmy managementu organizace, formulace vize a strategie, analýzu prostředí a její hodnocení, implementaci strategie, řízení rizik, řízení portfolia projektů, etiku, právo a společenskou odpovědnost.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Písemný test s úspěšností minimálně na 60 % z celkového počtu bodů. Následně ústní zkouška v rozsahu znalostí přednášek a seminářů.
Doporučená literatura
  • Fotr, J., Souček, I., Špaček, M., Hájek, S. (2012). Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. Praha: Grada publishing.
  • Gladkij, I. a kol. (2003). Management ve zdravotnictví. Brno - Computer Press.
  • GRANT, R. M. (2008). Contemporary strategic analysis. Blackwell Publishing.
  • HITT, M. A., IRELAND, R. D., HOSKISSON, R. E. (2004). Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. South-Western College Pub.
  • J. Veber a kol. (2009). Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha.
  • KOTLER, Ph. (2001). Marketing Management. Grada Publishing, Praha.
  • MALLYA, Thaddeus. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007..
  • Souček, Z., Burian, J. (2006). Strategické řízení zdravotnických zařízení. Praha: Professional Publishing.
  • ZLÁMAL J, VOMÁČKA J, MIKŠOVÁ Z a kol. (2014). Základy managementu pro posluchače zdravotnických oborů.. Computer Media.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr