Vyučující
|
-
Navrátilová Daniela, Mgr. Ph.D.
-
Vomáčka Jaroslav, doc. MUDr. Ph.D., MBA
-
Dohnalová Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
-
Kmec Lukáš, Mgr. Bc. MBA
-
Vančurová Ivana, Ing. MBA
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata (bloky) výuky: - Popis a charakteristika procesu strategického řízení zdravotnické organizace. - Možné způsoby tvorby cílů ve zdravotnické organizaci. - Struktura analytických postupů. - Konkurence a konkurenční prostředí, konkurenční prostor. - Formulace strategie, hierarchie strategie. - Faktory ovlivňující výběr strategie, metody výběru, implementace a hodnocení strategie. - Strategické vůdcovství, organizační aspekty realizace strategie. - Specifika strategického řízení různých typů organizací - Strategické řízení u mimořádných událostí - Typové činnosti složek IZS při společném zásahu KH:9 NKH:86
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Strategické řízení v tržním - konkurenčním prostředí lze označit za životně důležitý aspekt potenciálního úspěchu každé zdravotnické organizace. Rozhodnutí o strategii, má-li zvolená strategie přivést zdravotnickou organizaci k požadovanému cíli. Předmět je obsahově zaměřen na základní pojmy managementu organizace, formulace vize a strategie, analýzu prostředí a její hodnocení, implementaci strategie, řízení rizik, řízení portfolia projektů, etiku, právo a společenskou odpovědnost.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Písemný test s úspěšností minimálně na 60 % z celkového počtu bodů. Následně ústní zkouška v rozsahu znalostí přednášek a seminářů.
|
Doporučená literatura
|
-
Fotr, J., Souček, I., Špaček, M., Hájek, S. (2012). Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. Praha: Grada publishing.
-
Gladkij, I. a kol. (2003). Management ve zdravotnictví. Brno - Computer Press.
-
GRANT, R. M. (2008). Contemporary strategic analysis. Blackwell Publishing.
-
HITT, M. A., IRELAND, R. D., HOSKISSON, R. E. (2004). Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. South-Western College Pub.
-
J. Veber a kol. (2009). Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha.
-
KOTLER, Ph. (2001). Marketing Management. Grada Publishing, Praha.
-
MALLYA, Thaddeus. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007..
-
Souček, Z., Burian, J. (2006). Strategické řízení zdravotnických zařízení. Praha: Professional Publishing.
-
ZLÁMAL J, VOMÁČKA J, MIKŠOVÁ Z a kol. (2014). Základy managementu pro posluchače zdravotnických oborů.. Computer Media.
|