Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět učí studenty, jak rozumět dynamice změn ve společnosti, systémovému přístupu a osvědčeným metodám řešení problémů, základní orientaci v problematice aplikovaného managementu. Připravuje na aktuální úkoly, se kterými se v organizaci setkají a na kterých budou spolupracovat - management kvality, tvorba standardů, příprava auditového šetření, práce s veřejností, problém organizace pracovního i volného času, efektivní práce v týmu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předmět učí studenty, jak rozumět dynamice změn ve společnosti, systémovému přístupu a osvědčeným metodám řešení problémů, základní orientaci v problematice aplikovaného managementu. Připravuje na aktuální úkoly, se kterými se v organizaci setkají a na kterých budou spolupracovat - management kvality, tvorba standardů, příprava auditového šetření, práce s veřejností, problém organizace pracovního i volného času, efektivní práce v týmu.
Student bude umět: vysvětlit rostoucí význam managementu v oblasti ošetřovatelství; aplikovat základní principy a metody managementu v každodenní ošetřovatelské praxi sestry/porodní asistentky 1. úrovně; realizovat všechny funkce managementu; rozpoznat politiku pracoviště a zvolit vhodnou strategii práce s kolektivem; vhodně používat a aplikovat pozitivní managerské techniky a taktiky práce; realizovat management kvality v oblasti porodní asistence.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Seminární práce
Absolvování seminářů a praktických cvičení, vypracování seminární práce, úspěšně vykonaná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Blažek, L. (2011). Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. Praha: Grada.
-
DONNELLY, J. H. aj. (1997). Management.. Praha.
-
Koontz, H., Weihrich, H. (1993). Management. Praha: Victoria Publishing.
-
Lepiešová, E. a kol. (1996). Management v ošetrovateľstve. Martin: Osveta.
-
Maruani, L. (1995). Abeceda marketingu. Praha: Management Press.
-
McKenna, D. D., McHenry, J. J. (1996). Pozitivní manažerské taktiky. Praha: Grada Publishing.
-
Tepper, B. B. (1996). Manažerské znalosti a dovednosti. Praha: Grada Publishing.
-
Veber, J. a kol. (1996). Základy managementu pro střední školy. Praha: Fortuna.
-
Werther, W. B., Davis, K. (1992). Lidský faktor a personální management. Praha: Victoria Publishing.
|