Předmět: Základy týmové práce

» Seznam fakult » FZV » MNG
Název předmětu Základy týmové práce
Kód předmětu MNG/OZP62
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vančura Vladimír, PaedDr. MBA
Obsah předmětu
Hlavní témata (bloky) výuky: - Vznik a vývoj týmu, budování týmu, základní terminologie. - Team leadership, osobnost vůdce. - Základy efektivní týmové komunikace / zadávání úkolů, vedení porad. - Konflikty v týmu, jejich řešení, mediace. - Ztráta výkonnosti týmu, motivace. - Stimuly a rozvoj týmu. - Týmový koučink a skupinová práce. - Angažované týmy, poslední trendy v rozvoji týmů. KH:25 NKH:50

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět přináší ucelenou introspekci do základů týmové práce. Tým se stal uznávanou základní jednotkou organizace práce, pro manažery je nezbytné porozumět tomu, jak tým funguje a co ovlivňuje jeho výkonnost. Cílem předmětu je objasnit studentům základní terminologii související s týmy a pracovními skupinami, představit zásady sestavování a vedení týmů a podpory týmové spolupráce. Pozornost bude věnována osobnosti a působení lídrů týmů a společností a předpokladům, jež musí lídr splňovat, aby byl úspěšný. Dalším z klíčových aspektů rozhodujícím o efektivní spolupráci v týmu je kvalitní komunikace a způsob, jakým jsou lidé za svou práci pro firmy a instituce hodnoceni. Studentům budou představeny základní příčiny dysfunkcí týmu, komunikační i vztahové bariéry, konflikty i způsoby jejich řešení. Dalšími tématy nezbytnými pro kvalitní práci s týmem jsou efektivní motivace jako podmínka stabilní výkonnosti týmu, dobrá atmosféra týmu a péče o týmy a jejich rozvoj jako základní předpoklad pro budování angažovaných týmů. Studentům také bude představena metoda týmového koučinku s využitím plného potenciálu dynamiky skupiny.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast na výuce. Skupinová práce na přípravě prezentace na zadané téma, prezentace ve výuce.
Doporučená literatura
  • ARMSTRONG, M., TAYLOR, S. (2015). Řízení lidských zdrojů - Moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing.
  • Bahbouh, R. (2011). Sociomapování týmů. Praha: Qed group.
  • Forsyth, P. (2009). Jak motivovat svůj tým. Praha: Grada.
  • HAYES, N. (2005). Psychologie týmové práce. Strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál.
  • Hayes, N. (2009). Základy sociální psychologie. Praha, Portál.
  • Lencioni, P.M. (2009). Pět příčin selhávání týmů. Praha: BIZBOOKS.
  • Logan, D. (2019). Zrození kmenového vůdce: jak z úspěšných skupin vznikají skvělé organizace. Praha.
  • Marquart, M.J. (2011). Action learning: účinná metoda řešení problému a nácviku interpersonálních dovedností pro vedení a rozvoj týmu.. Praha: Management Press.
  • Mohauptová, E. (2013). Týmový koučink. Praha: Portál.
  • Plamínek, J. (2009). Týmová spolupráce a hodnocení lidí. Praha: Grada.
  • Plamínek, J. (2018). Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. Praha: Grada.
  • Whitmore, J., & Lisa, A. (2014). Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Ochrana a podpora zdraví (2021) Kategorie: Zdravotnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní