Předmět: Marketing zdravotnictví

» Seznam fakult » FZV » MNG
Název předmětu Marketing zdravotnictví
Kód předmětu MNG/OZK65
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vančura Vladimír, PaedDr. MBA
Obsah předmětu
Hlavní témata (bloky) výuky: - Základní pojmy, definice a charakteristika marketingu, využití marketingu ve zdravotnictví. - Marketingová strategie, její typy, nejčastější strategie ve zdravotnictví. - Marketingové analýzy, analýza vnitřního a vnějšího prostředí, PEST analýza, SWOT analýza. - Marketingový mix a produkty a služby ve zdravotnictví, faktory komplexního přístupu k pacientovi, komplexní produkt (služba) z pohledu pacienta, ceny ve zdravotnictví. - Reklama, PR, média, komunikace se zdravotními pojišťovnami, tiskový mluvčí, prostředky a formy individuálního a skupinového působení. - Reklama, omezení reklamy ve zdravotnictví, zákazy a doporučení, sponzoring, etické kodexy. - Marketingový výzkum a průzkum, metody a formy. - Marketingové plány, marketingové akce, kontroly a jejich provádění, závěry a opatření. KH:8 NKH:42

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět se zabývá přípravou k využití nástrojů marketingu ve zdravotnictví ČR. Struktura obsahové náplně: základní pojmy marketingu, specifika zdravotnického trhu, postavení marketingu ve zdravotnictví, marketingové strategie a realizace, plánování a kontrola, marketingové analýzy, marketingový mix, marketingový výzkum.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Dosažení bodové úrovně v písemném testu, seminární práce dle výběru zadaných témat.
Doporučená literatura
  • KARLÍČEK, M. a kol. (2018). Základy marketingu. Praha:Grada.
  • Kotler, P. et al. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada.
  • MCDONALD, M. (2017). Malcolm McDonald on marketing planning: understanding marketing plans and strategy. New York: Kogan Page.
  • P. Kotler. (2001). Marketing management. Praha, Grada Publishing.
  • Zlámal, J., Bellová, J. (2013). Marketing. VUP Olomouc.
  • ZLÁMAL J. (2016). Etika, legislativa a organizace zdravotnictví ČR.. Computer Media.
  • Zlámal, J. (2009). Marketing ve zdravotnictví. Brno, NCONZO.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Ochrana a podpora zdraví (2021) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní