Vyučující
|
-
Vančura Vladimír, PaedDr. MBA
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata (bloky) výuky: - Základní pojmy, definice a charakteristika marketingu, využití marketingu ve zdravotnictví. - Marketingová strategie, její typy, nejčastější strategie ve zdravotnictví. - Marketingové analýzy, analýza vnitřního a vnějšího prostředí, PEST analýza, SWOT analýza. - Marketingový mix a produkty a služby ve zdravotnictví, faktory komplexního přístupu k pacientovi, komplexní produkt (služba) z pohledu pacienta, ceny ve zdravotnictví. - Reklama, PR, média, komunikace se zdravotními pojišťovnami, tiskový mluvčí, prostředky a formy individuálního a skupinového působení. - Reklama, omezení reklamy ve zdravotnictví, zákazy a doporučení, sponzoring, etické kodexy. - Marketingový výzkum a průzkum, metody a formy. - Marketingové plány, marketingové akce, kontroly a jejich provádění, závěry a opatření. KH:8 NKH:42
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá přípravou k využití nástrojů marketingu ve zdravotnictví ČR. Struktura obsahové náplně: základní pojmy marketingu, specifika zdravotnického trhu, postavení marketingu ve zdravotnictví, marketingové strategie a realizace, plánování a kontrola, marketingové analýzy, marketingový mix, marketingový výzkum.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Dosažení bodové úrovně v písemném testu, seminární práce dle výběru zadaných témat.
|
Doporučená literatura
|
-
KARLÍČEK, M. a kol. (2018). Základy marketingu. Praha:Grada.
-
Kotler, P. et al. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada.
-
MCDONALD, M. (2017). Malcolm McDonald on marketing planning: understanding marketing plans and strategy. New York: Kogan Page.
-
P. Kotler. (2001). Marketing management. Praha, Grada Publishing.
-
Zlámal, J., Bellová, J. (2013). Marketing. VUP Olomouc.
-
ZLÁMAL J. (2016). Etika, legislativa a organizace zdravotnictví ČR.. Computer Media.
-
Zlámal, J. (2009). Marketing ve zdravotnictví. Brno, NCONZO.
|