Vyučující
|
-
Vančura Vladimír, PaedDr. MBA
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata (bloky) výuky: - Vznik a vývoj týmu, budování týmu, základní terminologie. - Team leadership, osobnost vůdce. - Základy efektivní týmové komunikace / zadávání úkolů, vedení porad. - Konflikty v týmu, jejich řešení, mediace. - Ztráta výkonnosti týmu, motivace. - Stimuly a rozvoj týmu. - Týmový koučink a skupinová práce. - Angažované týmy, poslední trendy v rozvoji týmů. KH:9 NKH:41
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět přináší ucelenou introspekci do základů týmové práce. Tým se stal uznávanou základní jednotkou organizace práce, pro manažery je nezbytné porozumět tomu, jak tým funguje a co ovlivňuje jeho výkonnost. Cílem předmětu je objasnit studentům základní terminologii související s týmy a pracovními skupinami, představit zásady sestavování a vedení týmů a podpory týmové spolupráce. Pozornost bude věnována osobnosti a působení lídrů týmů a společností a předpokladům, jež musí lídr splňovat, aby byl úspěšný. Dalším z klíčových aspektů rozhodujícím o efektivní spolupráci v týmu je kvalitní komunikace a způsob, jakým jsou lidé za svou práci pro firmy a instituce hodnoceni. Studentům budou představeny základní příčiny dysfunkcí týmu, komunikační i vztahové bariéry, konflikty i způsoby jejich řešení. Dalšími tématy nezbytnými pro kvalitní práci s týmem jsou efektivní motivace jako podmínka stabilní výkonnosti týmu, dobrá atmosféra týmu a péče o týmy a jejich rozvoj jako základní předpoklad pro budování angažovaných týmů. Studentům také bude představena metoda týmového koučinku s využitím plného potenciálu dynamiky skupiny.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na výuce. Skupinová práce na přípravě prezentace na zadané téma, prezentace ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
ARMSTRONG, M., TAYLOR, S. (2015). Řízení lidských zdrojů - Moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing.
-
Bahbouh, R. (2011). Sociomapování týmů. Praha: Qed group.
-
Forsyth, P. (2009). Jak motivovat svůj tým. Praha: Grada.
-
HAYES, N. (2005). Psychologie týmové práce. Strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál.
-
Hayes, N. (2009). Základy sociální psychologie. Praha, Portál.
-
Lencioni, P.M. (2009). Pět příčin selhávání týmů. Praha: BIZBOOKS.
-
Logan, D. (2019). Zrození kmenového vůdce: jak z úspěšných skupin vznikají skvělé organizace. Praha.
-
Marquart, M.J. (2011). Action learning: účinná metoda řešení problému a nácviku interpersonálních dovedností pro vedení a rozvoj týmu.. Praha: Management Press.
-
Mohauptová, E. (2013). Týmový koučink. Praha: Portál.
-
Plamínek, J. (2009). Týmová spolupráce a hodnocení lidí. Praha: Grada.
-
Plamínek, J. (2018). Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. Praha: Grada.
-
Whitmore, J., & Lisa, A. (2014). Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press.
|