Vyučující
|
-
Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
-
Dobešová Cakirpaloglu Simona, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Celkový rozsah výuky je 24 výukových hodin, z toho 12 kontaktních a 12 nekontaktních. Úvod do pojmu psychohygiena, přehled relaxačních technik. Jacobsonova progresivní relaxace. Schultzův autogenní trénink. Další relaxační techniky. Nácvik relaxačních technik ve skupině.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět představuje základní témata z oblasti psychohygieny.Dále učí základním relaxačním technikám a jejich praktické aplikaci.
Student se po absolvování výuky bude orientovat v základních relaxačních technikách, bude umět aplikovat poznatky v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast ve výuce 20minutová praktická ukázka relaxační techniky nebo teoretické představení vybrané relaxační techniky v kontextu její aplikace v praxi
|
Doporučená literatura
|
-
Andršová, A. (2012). Psychologie a komunikace pro záchranáře. Praha: Grada.
-
Cungi, C., Limousin, S. (2005). Relaxace v každodenním životě. Portál, Praha.
-
Křivohlavý, J. (2009). Psychologie zdraví. Praha - Grada.
-
Rokyta, R. (2009). Bolest a jak s ní zacházet: učebnice pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada.
-
Stackeová, D. (2011). Relaxační techniky ve sportu. Praha : Grada Publishing.
-
Zacharová, E. (2007). Zdravotnická psychologie : teorie a praktická cvičení. Praha : Grada Publishing.
|