Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Celkový rozsah předmětu je 52 hodin, z toho je 22 kontaktních a 30 hodin nekontaktních. Úvodní kurz se soustřeďuje na popis tělesných systémů, jejich funkcí a dysfunkčních stavů v angličtině. Okruhy: 1.Skeletal system (skeleton, bone structure, joints, skull, spine, ribs, pelvis, hands and feet). Bone disorders. Joint disorders. 2.Muscular system. Muscle and tendon disorders. 3.Nervous system. Cerebrovascular disorders, brain and spinal cord disorders. 4.Endocrine system. 5.Cardiovascular system. Coronary artery disease. Circulatory and heart-rate disorders. 6.Respiratory system (lungs, gas exchange). Respiratory disorders. 7.Lymph and immune systems (inflammatory response, allergies, HIV-AIDS). Autoimmune and lymphatic disorders. 8.Digestive system. Digestion. Nutrients and metabolism. Upper and lower digestive tract disorders. 9.Urinary system (kidney structure, filtration in the kidneys). Urinary/kidney disorders. 10.Reproduction and birth. Growth and development (age-related conditions). Inheritance. Inherited disorders.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům průpravu v angličtině kombinující všechny složky jazykových dovedností (mluvení, čtení, poslech, psaní) na úrovni B1 CEFR se zaměřením na specifika odborné angličtiny pro oblast zdravotnického záchranáře.
Po absolvování bude student schopen popsat stavbu a funkční zapojení tělesných systémů, rozšíří si slovní zásobu a bude schopen používat laickou i odbornou terminologii urgentních i chronických stavů. Student bude ovládat gramatické jevy typické pro tuto oblast odborného jazyka.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
-Aktivní účast na hodinách -Vypracování průběžných úkolů -Úspěšné absolvování dvou dílčích písemných testů -Úspěšné absolvování písemného zápočtového testu
|
Doporučená literatura
|
-
Allum, Victoria. (2010). Cambridge English for Nursing. Cambridge.
-
Baumruková, I. (2014). Angličtina pro záchranáře - Kazuistiky / English for Paramedics - Case studies. Praha.
-
Dooley, Jenny. (2017). Career Paths: Paramedics. Newbery.
-
Glendinning, Eric. (2007). Professional English in Use: Medicine. Cambridge.
-
Grice, Tony. (2016). Oxford English for Careers - Nursing. Oxford: Oxford University Press.
-
Kobylková, A. (2004). English for medical students. Brno: Masarykova univerzita.
-
Murphy, Raymond. English Grammar in Use (4th edition). Cambridge.
-
Parker, S. (2013). The Human Body Book. Dorling Kindersley Limited.
-
Standring, S. (2008). Gray´s Anatomy. Churchill Livingstone, Elsevier.
|