Vyučující
|
-
Harvánek Kamil, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Syntaktická struktura lékařských termínů; deklinace I. - V., substantiva, adjektiva; slovní zásoba latinská i řecká; předložky, číslovky; přehled slovesného systému; latinské a řecké prefixy a sufixy; latinská slova složená; řecká slova složená, tvoření diagnóz, seznámení s recepturními frázemi a základy farmaceutické terminologie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoretický a seznamuje studenty se základy latinsko-řecké terminologie, jejíž znalost je nezbytná pro profesionála v ošetřovatelství a porodní asistenci.
Student si osvojí základy latinské morfologie, latinských a řeckých sufixů a prefixů; schopnost odvozovat a rozumět složeným výrazům.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Písemný test
Aktivní účast na seminářích, úspěšné absolvování průběžných a závěrečných testů, úspěšné vykonání kolokvia.
|
Doporučená literatura
|
-
E. Bilíková. (1992). Přehled latinské mluvnice. Brno.
-
Kozlíková, D., Plašilová, J. (2001). Základy latinské lékařské terminologie. Praha:UK.
-
Marečková, E., Reichová, H. (2002). Úvod do lékařské terminologie. LF MU Brno.
-
Svobodová, D. (2002). Terminologiae medicae vestibulum. Praha.
-
Veselá, A. (1999). Lékařská terminologie pro fyzioterapeuty. Praha.
-
Vokurka, M., Hugo, J. (2016). Praktický slovník medicíny. Maxdorf.
-
Zrzavý, J. (1985). Latinsko-české anatomické názvosloví. Olomouc: UP.
|