|
Vyučující
|
-
Vaculčíková Sedláčková Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Vymezení hlavních témat předmětu: Předmět zdravotnická psychologie Zdraví a nemoc Biopsychosociospirituální model Autoplastický obraz nemoci Sdělování diagnózy Vztah zdravotnický pracovník-pacient Kompliance Iatropatogenie Thanatologie, Hospicová péče Farmakoterapie, Psychoterapie, Placebo Stres, Psychosomatika, Vybrané civilizační choroby Duševní hygiena, syndrom vyhoření
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Řeší problematiku psychologie nemocných. Směřuje ke kvalitnějšímu poznání nemocného a k pochopení jeho potřeb i problémů, které mu nemoc přináší. Prohlubuje poznatky, které jsou důležité pro profesionální zvládání různých situací.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
- účast na výuce - aktivní zapojení během výuky - ústní prezentace na vybrané téma z oblasti zdravotnické psychologie v rozsahu 20 minut
|
|
Doporučená literatura
|
-
Andršová, A. (2012). Psychologie a komunikace pro záchranáře. Praha: Grada.
-
Ayers S.,Visser R. (2015). Psychologie v medicíně. Praha, Grada.
-
Brannon, Linda. (2017). Health psychology: an introduction to behavior and health. SanFrancisco, CA: Cengage Learning.
-
Kutnohorská, J., Cichá, M., & Goldmann, R. (2011). Etika pro zdravotně sociální pracovníky. Praha: Grada Publishing.
-
Linhartová, V. (2007). Praktická komunikace v medicíně: pro mediky, lékaře a ošetřující personál. Praha: Grada.
-
Vodáčková, D. (2007). Krizová intervence. Praha: Portál.
|