Vyučující
|
-
Harvánek Kamil, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah: syntaktická struktura medicínských termínů; I.-V. deklinace, podstatná jména, přídavná jména; latinská a řecká terminologie; předložky, číslovky; systém sloves; latinské a řecké předpony a přípony; latinská složená slova; řecká složená slova, tvoření diagnóz, seznámení s recepturními frázemi a základy farmaceutické terminologie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Studenti si osvojí latinskou lékařskou terminologii užívanou v odborné praxi; seznámí se se základy latinské morfologie; poznají základní slovotvorné principy; naučí se odvozovat složené výrazy a porozumět jim.
Studenti budou schopni porozumět latinským termínům, se kterými se setkají v odborné praxi. Znalostí latinské terminologie získají základ pro terminologii užívanou v jiných jazycích.
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány žádné specifické předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Písemný test - 70%.
|
Doporučená literatura
|
-
Kábrt, J., & Chlumská, E. (2002). Úvod do lékařské terminologie. Praha: Karolinum.
-
Kábrt, J. Kábrt, J. (2015). Lexicon medicum. Praha: Galén.
-
Kábrt, J., Vlach, V. (1979). Stručný lékařský slovník. Praha.
-
Marečková, E., Reichová, H. (2011). Úvod do lékařské terminologie - základy latiny s přihlédnutím k řečtině. Brno: Masarykova univerzita.
-
Nečas, P., Schánělová, E., Čebišová, K. (2017). Latinská lékařská terminologie. Praha: Karolinum.
-
Svobodová, D. (2007). Terminologiae medicae vestibulum: úvod do řecko-latinské lékařské terminologie pro studenty bakalářských oborů na 1. LF UK. Praha: Karolinum.
-
Svobodová, D., Vejražka, M., & Svobodová, D. (2002). Terminologiae medicae IANUA: úvod do problematiky řeckolatinské lékařské terminologie pro studenty magisterského studia lékařství. Praha: Academia.
|