Vyučující
|
-
Harvánek Kamil, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Celkový rozsah výuky je 26 výukových hodin, z toho 9 kontaktních a 17 nekontaktních. Syntaktická struktura medicínských termínů; I.-V. deklinace, podstatná jména, přídavná jména; latinská a řecká terminologie; předložky, číslovky; systém sloves; latinské a řecké předpony a přípony; latinská složená slova; řecká složená slova, tvoření diagnóz, seznámení s recepturními frázemi a základy farmaceutické terminologie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Studenti si osvojí latinskou lékařskou terminologii užívanou v odborné praxi; seznámí se se základy latinské morfologie; poznají základní slovotvorné principy; naučí se odvozovat složené výrazy a porozumět jim.
Studenti budou schopni porozumět latinským termínům, se kterými se setkají v odborné praxi. Znalostí latinské terminologie získají základ pro terminologii užívanou v jiných jazycích.
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány žádné specifické předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Aktivní účast na seminářích, povolená absence - neúčast na 1 semináři, splnění závěrečného písemného testu - 70%.
|
Doporučená literatura
|
-
Kábrt, J., Kábrt, J. jr. (2001). Lexicon medicum. Praha.
-
Marečková, E., Reichová, H. (2002). Úvod do lékařské terminologie. LF MU Brno.
-
Svobodová, D. (2002). Terminologiae medicae vestibulum. Praha.
-
Vokurka, M., Hugo, J. (2011). Praktický slovník medicíny. Praha: Maxdorf.
|