Vyučující
|
-
Dobešová Cakirpaloglu Simona, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata (bloky) výuky: - Vymezení krize a traumatu. - Krizová komunikace - Řešení krize. - Krizová intervence - definice krizové intervence, principy, telefonická krizová intervence, základní postupy a techniky - Práce s emocemi v krizové intervenci - pláč, strach, úzkost, hněv - Zklidnění agresivního klienta. - Rozhovor s úzkostným klientem, klientem s akutní stresovou reakcí. - Rozhovor s klientem v situaci úmrtí blízké osoby. - Specifické krizové situace v životě - Potřeby a reakce lidí v mimořádných situacích; - Komunikace s lidmi zasaženými mimořádnou událostí; - Interkulturní aspekty krizové komunikace; - Praktické postupy v krizové komunikaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 27 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Tvoří základ profesionálních znalostí a dovedností manažera. Prohloubí u studentů znalosti o zásadách a dovednostech adekvátní komunikace s klienty, jejich rodinami, spolupracovníky a institucemi. Student získá základy pro komunikaci na různých úrovních sociálních vztahů. Získá základy profesního vystupování a chování. Rozumí verbálním i neverbálním projevům klientů v krizových situacích a dokáže s nimi vést rozhovor. Je schopen na ně reagovat na profesní úrovni. Hlavní důraz je kladen na praktické procvičování.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Prezentace ve výuce
|
Doporučená literatura
|
-
Antušák, E. (2009). Krizový management: hrozby - krize - příležitosti. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
-
Antušák, E. (2005). Krizový management: krizová komunikace. Praha: Oeconomica.
-
Bednář, Vojtěch. (2012). Krizová komunikace s médii. Praha: Grada.
-
Horák, R. (2011). Průvodce krizovým plánováním pro veřejnou správu. Praha: Linde.
-
CHALUPA, Radek. (2012). Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada.
-
O´Brienová, P. (1999). Pozitivní řízení: asertivita pro manažery. Praha: Management Press.
-
Rektorík, J. (2004). Krizový management ve verejné správe: teorie a praxe. Ekopress.
-
Vymětal, Š. (2009). Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada Publishing.
|