Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Syntaktická struktura medicínských termínů; I.-V. deklinace, podstatná jména, přídavná jména; latinská a řecká terminologie; předložky, číslovky; systém sloves; latinské a řecké předpony a přípony; latinská složená slova; řecká složená slova.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Studenti si osvojí latinskou lékařskou terminologii užívanou v odborné praxi; seznámí se se základy latinské morfologie; poznají základní slovotvorné principy; naučí se odvozovat složené výrazy a porozumět jim.
Studenti budou schopni porozumět latinským termínům, se kterými se setkají v odborné praxi. Znalostí latinské terminologie získají základ pro terminologii užívanou v jiných jazycích.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Aktivní účast na seminářích, úspěšné absolvování průběžných testů a úspěšné vykonání kolokvia
|
Doporučená literatura
|
-
Kábrt, J., Kábrt, J. jr. (2001). Lexicon medicum. Praha.
-
Marečková, E., Reichová, H. (1997). Úvod do lékařské terminologie. Brno, Masarykova univerzita.
-
Svobodová, D. (2002). Terminologiae medicae vestibulum. Praha.
-
Vokurka, M., Hugo, J. (2016). Praktický slovník medicíny. Maxdorf.
|