Vyučující
|
-
Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Bloky vyuky: Die gesunde Lebensweise Die weiblichen Geschlechtsorgane Empfangnisverhutung Die Schwangerschaft Die Geburt
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získat znalosti odborné němčiny se zaměřením na zdravotnictví a porodní asistenci. Výuka cizího jazyka je zaměřena na prohlubování získaných znalostí obecné němčiny úrovně A2 (B1) podle CEFR, na upevnění znalostí gramatiky s přihlédnutím ke specifikům odborného jazyka, na zvládnutí základní odborné terminologie, na rozvoj porozumění čtenému textu i překladu odborných textů, na získání výchozí pozice pro další využívání německého jazyka v odborné praxi. Student má získat předpoklady pro pohotové používání jazyka při výkonu povolání, pro komunikaci s pacientkou, rodinou, spolupracovníky a ostatním zdravotnickým personálem.
Studenti získají výchozí pozici pro další využívání němčiny v odborné praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
HUM/PRP07 a zároveň HUM/PRP09
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Závěrečný písemný test. Aktivní účast studenta na seminářích. Vlastní prezentace odborného tématu s výkladem v německém jazyce v rozsahu cca 15 minut.
|
Doporučená literatura
|
-
Dusilová, D. (2004). Sprechen Sie Deutsch? Učebnice němčiny pro zdravotnické obory. Polyglot.
-
FIRNHABER-SENSEN, U., SCHMIDT, G. Deutsch im Krankenhaus.
-
Jun Li a kol. Učebnice němčiny pro práci ve zdravotnictví.
-
Raděvová, Z. (2003). Cvičebnice německé gramatiky 1. Brno: Didaktis.
|