Vyučující
|
-
Svobodová Pavla, Mgr. DiS.
|
Obsah předmětu
|
Pojmový aparát pedagogiky. Pochopení základních pojmů. Faktory rozvoje lidského jedince. Osobnost v procesu výchovy.Výchovné prostředky.Možnosti porodní asistentky v procesu ovlivňování rodinné a školní výchovy. Týrané, zneužívané, zanedbávané dítě. Domácí násilí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty se strukturou pedagogických věd a základními poznatky z pedagogiky, na které navazují další předměty. Integrací poznatků položit základy edukační kompetence pro plnění jejich budoucí profesní funkce - vzdělávání klientů a jejich rodin.
Student pochopí pojmový aparát pedagogiky, který reflektuje výchovnou praxi, jako východisko k záměrným edukačním činnostem v profesi porodní asistentky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Didaktický test
Absolvování seminářů (80%).
|
Doporučená literatura
|
-
Barvíková J. (2016). Děti, rodiče a domácí násilí. VUPSV, vvi, Praha.
-
Dunovský J. (1995). Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Grada, Praha.
-
Jeřábková K. (2013). Úvod do speciální pedagogiky. UP v Olomouci.
-
Průcha J. (2015). Přehled pedagogiky. Portál, Praha.
-
Sedláková G. (2010). Vybrané ošetřovatelské modely a týrané dítě. Triton, Praha.
-
Úlehlová D. (2009). Problematika domácího násilí pro zdravotnické pracovníky. Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, Brno.
|