Vyučující
|
-
Dobešová Cakirpaloglu Simona, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata (bloky) výuky: - Předmět sociální psychologie. - Socializace a humanizace. Socializace jako celoživotní proces. - Rodina jako primární skupina a socializační činitel, její význam ve smyslu bio-psycho-sociálního přístupu k onemocnění. - Malé společenské skupiny a jejich vlivy. - Skupinová struktura, kompozice skupiny, vliv skupiny na některé psychické procesy v dětském věku a dospělosti. - Stereotypy ve vnímání. Systém rolí. - Afiliace, atraktivita, láska. Agresivní projevy. - Náročné životní situace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Umožnuje za pomoci vědeckých metod porozumět a zároveň vysvětlit, jak je myšlení, cítění a chování jedinců ovlivňováno skutečnou, představovanou či předpokládanou přítomností druhých. Seznamuje studenty s chováním, prožíváním a zkušenostmi jednotlivce ve společnosti. Předmětem je konkrétní osoba, žijící v konkrétních společenských podmínkách.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Samostatná práce a ústní zkouška ve skupině.
|
Doporučená literatura
|
-
Fischer, S., Škoda, J. (2014). Sociální patologie. Praha:Grada.
-
Johnston, J. (2014). Psychology.
-
Meyers, G., D. (2016). Sociální psychologie.
-
Nakonečný, M. (2009). Sociální pychologie. Praha: Academia.
-
ŘEZÁČ, J. (1998). Sociální psychologie. Brno . Paido.
-
Slaměník I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. Grada.
-
Steg, L. (2008). Applied Social Psychology. Cambridge University Press.
-
Výrost, J., Slaměník, I. (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada.
|