Vyučující
|
-
Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tématické okruhy: Der menschliche Körper - Gesamtbeschreibung; Die Arbeitsfelder der Pflege; Die Atmung; Das Verdauungssystem; Das Blut und das Herz; Allgemeines zu den Medikamenten; Allgemeines zur Krankheit; Die Kinder- und Zivilisationskrankheiten; Die Erste Hilfe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Studenti si prohloubí znalosti obecné němčiny; rozšíří si znalosti gramatiky s přihlédnutím ke specifikům odborného jazyka; zvládnou základní odbornou terminologii; osvojí si schopnosti četby, porozumění a překladu odborných textů v němčině.
Studenti získají výchozí pozici pro další využívání němčiny v odborné praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
HUM/NA030
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Aktivní účast ve výuce, úspěšné absolvování zápočtového testu a zkoušky. Způsob zakončení předmětu bude sdělen při zahájení výuky.
|
Doporučená literatura
|
-
(2013). Nepustilovy výukové karty: nepravidelná slovesa. Brno: Nepustilova jazyková škola.
-
Dusilová, D. (2004). Sprechen Sie Deutsch? Učebnice němčiny pro zdravotnické obory. Polyglot.
-
Hanuljaková, H., Nováková, U., Perželová, M., Králíková, K. (2018). Němčina nejen pro samouky: Deutsch nicht nur für Selbstlernende. Praha: Ottovo nakladatelství.
-
Navrátilová, J. (2016). Němčina: konverzační průvodce: konverzace, gramatika, slovník. Dubicko: INFOA.
-
Tschirner, E. (2017). Němčina: 4000 slovíček podle témat: základní a rozšiřující slovní zásoba: úroveň A1-B2. Praha: Grada.
|