Vyučující
|
-
Sobotková Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Human body, body systems, bodily functions 2.Hospital (types, wards, specialties), medical professionals, allied health-care professionals 3.Assessment, taking history; communication with patients; triage 4. Vital signs; monitoring the patient 5.Pain management.; signs and symptoms (diseases, disturbances). 6. Medication 7. Hygiene 8.Nutrition and healthy life-style.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Domácí příprava na výuku
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Prohloubení získaných znalostí obecné angličtiny; rozšíření znalostí gramatiky s přihlédnutím ke specifikům odborného jazyka; zvládnutí základní odborné terminologie; získání výchozí pozice pro další využívání angličtiny v odborné praxi, v komunikaci s pacientem při vyšetření a při práci fyzioterapeuta s pacientem.
Studenti získají výchozí pozici pro další využívání angličtiny v odborné praxi.
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny na úrovni minimálně A2/B1 - mírně pokročilý.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Úspěšné absolvování seminářů, vypracování dílčích písemných úkolů, závěrečný zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
Allum, V., McGarr, P. (2010). Cambridge English for Nursing. Pre-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.
-
Glendinning, Eric. (2007). Professional English in Use: Medicine. Cambridge.
-
Grice, Tony. (2016). Oxford English for Careers - Nursing. Oxford: Oxford University Press.
-
Kurczak,K., Maczkowska-Czado, A. (2017). English for Nurses. Warszawa.
-
Louhmi, S. (2015). English for Nurses. Elsevier.
-
Parker, S. (2013). The Human Body Book. Dorling Kindersley Limited.
-
Wright, R. (2012). English for Nursing Level 1.. Pearson Longman.
|