Vyučující
|
-
Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
-
Čecháčková Miloslava, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
- příčiny komunikačně-kognitivních poruch, - charakteristika jednotlivých typů poruch a jejich terapeutické možnosti, - efektivní metody komunikace s pacienty, - akutní fáze stavu po CMP a traumatu CNS (např. afázie, dysfázie), - následná péče o pacienty jako aktivní součást multidisciplinárního týmu, - psychoterapeutické možnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Seznámení se základy klinické logopedie se zaměřením na poruchy komunikačně-kognitivních funkcí dospělých pacientů. Seznámení se s nejčastějšími diagnózami u hospitalizovaných i ambulantních pacientů, možnosti následné péče u těchto diagnóz.
Student získá základní přehled komunikačně-kognitivních poruch, včetně poruch polykání a hlasu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ústní a praktické zkoušení získaných dovedností.
|
Doporučená literatura
|
-
CSÉFALVAY, Zsolt a kol. (2007). Terapie afázie. Teorie a případové studie. Praha: Portál.
-
Čecháčková, M. (2000). Textová a obrázková cvičebnice pro nemocné. Olomouc: FN.
-
Klenková, J. (2006). Logopedie. Praha:Grada.
-
Škodová, E., Jedlička, I. et al. (2007). Klinická logopedie. Praha.
|