Speciální pedagogika. Etiologie ve speciální pedagogice. Speciálněpedagogická diagnostika. Komplexní rehabilitace, systém péče o osoby se zdravotním postižením (resorty, instituce). Člověk se sluchovým postižením - specifika přístupu z hlediska psychologického, pedagogického a sociálně kulturního. Člověk se zrakovým postižením - specifika přístupu z hlediska psychologického, pedagogického a sociálně kulturního. Člověk s mentálním postižením - specifika přístupu z hlediska psychologického, pedagogického a sociálně kulturního. Člověk s poruchou hybnosti - specifika přístupu z hlediska psychologického, pedagogického a sociálně kulturního. Člověk s narušenou komunikační schopností - specifika přístupu z hlediska psychologického, pedagogického a sociálně kulturního. Člověk s psychosociálním ohrožením a postižením, poruchou chování - specifika přístupu z hlediska psychologického, pedagogického a sociálně kulturního. Člověk s kombinovaným postižením - specifika přístupu z hlediska psychologického, pedagogického a sociálně kulturního. Komunikace s lidmi s postižením.
|
-
& Fischer, S. (2014). Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální : učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton.
-
Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách. (v aktuálním a platném vydání)..
-
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních..
-
Vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků.
-
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. (v aktuálním a platném vydání)..
-
Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)..
-
Bendová, P., Jeřábková, K., & Stoklasová, V. (2006). Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Gilberg, Ch., & Peeters, T. (2008). Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál.
-
Jankovský, J. (2006). Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. Praha: Triton.
-
Jesenský, J. (2000). Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové.
-
Lechta, V. (2011). Symptomatické poruchy řeči. Praha.
-
Ludíková, L. (2005). Kombinované vady. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Matějček, Z., & Vágnerová, M. (2006). Sociální aspekty dyslexie. V Praze: Nakladatelství Karolinum.
-
Monatová, L. (1998). Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno: Paido.
-
Müller, O. (2005). Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Novosad, L. Základy speciálního poradenství.
-
Pipeková, a kol. (2006). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.
-
Přinosilová, D. (2007). Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno: Paido.
-
Reifová, S. (2007). Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál.
-
Renotiérová, M., Ludíková, L. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
SLOWÍK, J. (2007). Speciální pedagogika. Praha: Grada.
-
Švarcová, I. (2007). Mentální retardace. Praha: Portál.
-
Thorová,K. (2006). Poruchy autistického spektra. Praha: Portál.
-
Vágnerová M. (2004). Psychologie handicapu. Praha Karolinum.
-
Vágnerová, M. (1998). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál.
-
Valenta, M., Muller, O. (2004). Psychopedie. Praha: Parta.
|