Vyučující
|
-
Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
-
Tomanová Jitka, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teoretické základy edukace ve zdravotnictví a pedagogiky - terminologie. Funkce cíle edukace, determinace cílů, klasifikace cílů ve zdravotnických kontextech. Sociální marketing a podpora změny postojů a chování. Cílové skupiny výchovy a vzdělávání při výchově ke zdraví a v podpoře léčebného procesu pacientů a jejich blízkých. Fáze edukačního procesu. Realizace edukace ve zdravotnictví - formy a metody edukace ve formálním, neformálním a informálním vzdělávání, edukační intervence. Metody edukace v celoživotním vzdělávání dospělých. Standardy edukace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Teoretické základy edukace ve zdravotnictví a pedagogiky s aplikací poznatků do praxe.
Student získá povědomí o možnostech a procesu edukace ve zdravotnictví, která je nedílnou součástí profese ergoterapeuta.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Tvorba a obhajoba edukačního materiálu.
|
Doporučená literatura
|
-
Juřeníková, P. (2010). Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing.
-
Nemcová, J., Hlinková, E. (2010). Moderná edukácia v ošetrovatelstve. Martin: Osveta.
-
POOLE, Jay, John C. RIFE, Fran PEARSON, Lelia MOORE, Antonia MONK REAVES a Wayne MOORE. Innovative Social Work Field Education in Congregational and Community-based Settings Serving Persons Fifty Five+: An Interdisciplinary Training Initiative for BSW and MSW Students.
-
Svěráková M. (2012). Edukační činnost sestry. Galén, Praha.
-
Špatenková, N. Smékalová, L. (2015). Edukace seniorů. Geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada.
|