Vyučující
|
-
Dobešová Cakirpaloglu Simona, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Celkový rozsah předmětu je 41 hodin, z toho je 27 kontaktních a 14 hodin nekontaktních. Blok I. Předmět sociální psychologie. Socializace a humanizace. Socializace v dětském věku. Rodina jako primární skupina a socializační činitel, její význam ve smyslu bio-psycho-sociálního přístupu k onemocnění. Blok II. Malé společenské skupiny a jejich vliv na dítě. Skupinová struktura, kompozice skupiny, vliv skupiny na některé psychické procesy v dětském věku a dospělosti. Stereotypy ve vnímání. Systém rolí. Blok III. Afiliace, atraktivita, láska. Agresivní projevy v dětském věku. Blok IV. Náročné životní situace v dětském věku. Týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte. Syndrom CAN.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět sociální psychologie přináší informace o základech, vývoji i nejnovějších objevech v oboru. Vymezuje předmět sociální psychologie, pojednávají mimo jiné o sociálním chování, o sociální inteligenci, komunikaci i sociálních skupinách. Tvoří základ profesionálních znalostí a dovedností sestry v pediatrickém ošetřovatelství.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ústní forma zkoušky
|
Doporučená literatura
|
-
Fischer, S., Škoda, J. (2014). Sociální patologie. Praha:Grada.
-
Johnston, J. (2014). Psychology.
-
Meyers, G., D. (2016). Sociální psychologie.
-
Nakonečný, M. (2009). Sociální pychologie. Praha: Academia.
-
ŘEZÁČ, J. (1998). Sociální psychologie. Brno . Paido.
-
Slaměník I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. Grada.
-
Steg, L. (2008). Applied Social Psychology. Cambridge University Press.
-
Výrost, J., Slaměník, I. (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada.
|