Vyučující
|
-
Merz Lukáš, Mgr. Ph.D.
-
Konečný Petr, doc. MUDr. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studenta v anglickém jazyce, rozvoj všech složek jazykových dovedností (mluvení, čtení, poslech, psaní), a ověření schopnosti porozumět odbornému textu, samostatně konverzovat na odborné téma týkající se disertační práce, prezentovat teze, metodologii a výsledky výzkumu). Požadovaná úroveň jazykových schopností je kladena na úrovni B2/C1 CEFR. Obecné jazykové dovednosti budou ověřeny písemným testem obsahujícím otázky na obecné gramatické struktury anglického jazyka, na odpovídající slovní zásobu a poslechové dovednosti, včetně schopnosti porozumět neznámému odbornému textu na ošetřovatelské téma. Ústní část zkoušky bude probíhat formou dílčí zkoušky vedené v anglickém jazyce, při níž budou ověřeny schopnosti vést vědeckou komunikaci v anglickém jazyce. Témata seminářů: Academic English, Healthcare English, Medical Terminology, Scientific Article, Graph Description.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studenta v anglickém jazyce, rozvoj všech složek jazykových dovedností (mluvení, čtení, poslech, psaní, a ověření schopnosti porozumět odbornému textu, samostatně konverzovat na odborné téma týkající se disertační práce, prezentovat teze, metodologii a výsledky výzkumu). Požadovaná úroveň jazykových schopností je kladena na úrovni B2/C1 CEFR. Obecné jazykové dovednosti budou ověřeny písemným testem obsahujícím otázky na obecné gramatické struktury anglického jazyka, na odpovídající slovní zásobu a poslechové dovednosti, včetně schopnosti porozumět neznámému odbornému textu na ošetřovatelské téma. Ústní část zkoušky bude probíhat formou dílčí zkoušky vedené v anglickém jazyce, při níž budou ověřeny schopnosti vést vědeckou komunikaci v anglickém jazyce.
|
Předpoklady
|
Znalost anglického jazyka na úrovni B2/C1 CEFR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemný test
Požadavky na zápočet: úspěšné absolvování písemného testu s poslechem. Požadavky ke zkoušce: zkouška probíhá formou prezentace na téma disertační práce (teze, design, metodologie, hypotézy, očekávané/dílčí výsledky, přínos) podle zaměření studenta a následné diskuse, vše v anglickém jazyce na očekávané úrovni.
|
Doporučená literatura
|
-
Dietz, V., Ward, N.S. (2015). Oxdord Textbook of Neurorehabilitation. Oxford University Press.
-
Glendinning, Eric. (2007). Professional English in Use: Medicine. Cambridge.
-
HEWINGS, Martin, Craig THAINE, Matt FIRTH a Chris SOWTON. (2012). Cambridge academic English: an integrated skills course for EAP :Intermediate - Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
-
Milner, M., Casa, A., Miguel, A. & Luis, G. (2006). English for Health Sciences.. Boston, Ma: Heinle.
-
Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. New Riders.
-
Tappen, R. M. (2011). Advanced nursing research: from theory to practice. Sudbury, Mass: Jones & Bartlett Learning.
|