Název předmětu | Fyzioterapie při patologických stavech v porodní asistenci |
---|---|
Kód předmětu | FYT/IPC26 |
Organizační forma výuky | Cvičení + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Pohybový systém a mechanizmy jeho řízení 2. Fyzioterapie a její metody 3. Kineziologické vyšetření 4. Pánevní dno a jeho funkce z hlediska pohybového systému 5. Metoda Ludmily Mojžíšové 6. Funkční poruchy pohybového systému 7. Fyzioterapie v těhotenství 8. Fyzioterapie po porodu 9. Fyzioterapie v šestinedělí 10. Koncept bazální stimulace
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je poskytnout studentům náhled na problematiku fyzioterapie při patologických stavech v porodní asistenci. Následně by měl studenty naučit základy fyzioterapie využívat v podmínkách klinické praxe.
Po absolvování výuky bude student schopen aplikovat základní principy fyzioterapeutických metod a bude tak moci pacientky motivovat při cvičení a poskytnout jim základní poradenství v této oblasti se zaměřením také na funkční poruchy pohybového systému v těhotenství. Specificky bude student znát základní cvičení pánevního dna a ošetření dysfunkcí a poranění pánevního dna fyzioterapeutickými metodami. Student bude schopen uplatnit principy fyzioterapie v těhotenství, po porodu a v šestinedělí s důrazem na ošetření a práci s poporodní jizvou a na aktivaci pohybového systému v prevenci a základním ošetření v těhotenství, po porodu a v šestinedělí. Student bude znát psychomotorický vývoj novorozence a kojence a bude schopen upozornit na jeho hrubé odchylky. Dále bude student schopen aplikovat základy konceptu bazální stimulace v praxi. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
100% účast v celém rozsahu výuky předmětu. Prokázání orientace v problematice při závěrečném hodnocení výuky. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|