Vyučující
|
-
Kučerová Marcela, Mgr. DiS.
|
Obsah předmětu
|
Teoretický rámec předmětu poskytuje možná východiska pro práci s klienty v sociálních službách s disabilitou různého stupně a rozsahu v kontextu kinestetické mobilizace. Vymezuje principy konceptu, prostředí sociálních služeb a definuje možná onemocnění, která predikují jeho využitelnost v praxi. V rámci praktické výuky bude demonstrován stanovený metodický postup v oblasti ADL zejména jeho personální složky. Cíleno bude na změny ovlivňující zejména pohybové schopnosti klienta.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto předmětu je poskytnout studentům ucelený pohled na analýzu a evaluaci procesu podpory osob s disabilitou různého stupně a rozsahu dle principů kinestetické mobilizace.
Po ukončení tohoto předmětu budou studenti schopni nalézt vhodnou pohybovou strategii dle konceptu kinestetické mobilizace v oblasti PADL u osob s disabilitou.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Předmět bude zakončen praktickou ukázkou polohování a vhodné pohybové strategie u konkrétního klienta v Centru Dominika Kokory, p. o.
|
Doporučená literatura
|
-
Bauder Missbach, H. (2009). Základy pohybové podpory. Viv-Arte Kinestetika modul 1-4.
-
Halmo R. (2005). Kinestetická mobilizace. Diagnóza v ošetřovatelství.
-
Halmo R. (2003). Kinestetika v ošetrovatelstve, Sestra, oborový měsíčník pre ošetrovatelstvo. Leden.
-
Motlová, L. (2007). Autonomie, nezávislost a uspokojování potřeb osob vyššího věku.. Kontakt 3(2).
|