Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
-definice jógy, historie a současnost jógy, vědecké studie, -dechové techniky v józe, -stojné pozice, nácvik správného stoje, neutrální postavení páteře a kloubů v jednotlivých pozicích, -předklonové pozice¸ jejich modifikace, využití pomůcek k usnadnění pozic a manuální asistence v pozicích -záklonové pozice, jejich modifikace, využití pomůcek k usnadnění pozic a manuální asistence v pozicích -rotační pozice, jejich modifikace, využití pomůcek k usnadnění pozic a manuální asistence v pozicích -relaxační pozice jejich modifikace, využití pomůcek k usnadnění pozic a manuální asistence v pozicích Celkový rozsah předmětu je 27 hodin, z toho 15 kontaktních a 12 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Důraz je kladen na praktický nácvik vybraných jógových pozic u vybraných diagnóz u dětí a dospělých (vadné držení těla, bolesti zad, výhřez disku, skoliózy, bolesti kyčelních kloubů, kolen, ramenních kloubů aj). Posluchači se naučí využívat jógové pomůcky, které slouží k modifikaci jógových pozice dle klinického stavu pacienta. V teoretické části se posluchači seznámí s definicí jógy, historií a současností jógy, vědeckými studiemi, které ukazují na význam využití jógy v klinické praxi.
Studenti jsou seznámeni s možnostmi využití principů jógy v rehabilitaci.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Skupinová práce - návrh sestavy jógových pozic pro zadanou klinickou diagnózu a následná prezentace před ostatními studenty, argumentace využití vybraných pozic.
|
Doporučená literatura
|
-
HAGER-FORSTENLECHNER Larsen, Christian. (2013). Medical Yoga- anatomicky správné cvičení. Poznání.
-
JENKINS, Nicola a Leigh BRANDON. (2010). Anatomie jógy pro správné držení těla a zdraví. Svojtka and Co.
-
KAMINOFF, Leslie. Jóga- anatomie.
-
Krejčík, V. (2013). Powerjóga. Praha: Grada.
-
Oravcová, L. (2016). Principy zdravého pohybu. Jóga a jógová terapie. Poznání.
|