Předmět: Metodiky ergoterapie v neurovývojovém rámci

» Seznam fakult » FZV » FYT
Název předmětu Metodiky ergoterapie v neurovývojovém rámci
Kód předmětu FYT/ETA36
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Můčková Anita, Mgr. Ph.D.
  • Kolmanová Jana, Mgr.
  • Macháčková Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Kučerová Marcela, Mgr. DiS.
Obsah předmětu
Teoretický úvod do Bobath koncept, principy, filozofie Terapie pacientů po iktu pohledem Bobath koncept Praktický nácvik evaluačních a terapeutických technik Bobath konceptu Úvod do principů metodik na bázi vývojové kineziologie, Vojtovy metody Teoretický úvod do konceptu PNF - historie, filozofie, neurofyziologické principy Facilitační prostředky PNF, pohybové vzory - praktický nácvik Praktická aplikace facilitačních a relaxačních technik PNF Celkový rozsah předmětu je 81 hodin, z toho 45 kontaktních a 36 nekontaktních.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Souhrn základních teoretických a klinicko-terapeutických informací o principech a formách metodik ergoterapie na bázi konceptů Bobath, Proprioceptivní neuromuskulární facilitace a Vojtova reflexní lokomoce.
Studenti ovládají kineziologicky správné vedení (tzv. handling) pro reedukaci posturálních a posturálně-lokomočních pohybových funkcí, porozumění možnostem aplikace specifických terapeutických technik a plánování terapie na základě hodnocení pohybové funkce/dysfunkce.
Předpoklady
nespecifikováno
FYT/ETB24

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Písemný test, písemně zpracovaná kazuistika pacienta, hodnocení praktických dovedností.
Doporučená literatura
  • Adler, S. S., Beckers, D., &Buck, M. (2008). PNF in Practice: an illustrated guide. Heidelberg: Springer.
  • Bastlová, P. (2013). Proprioceptivní neuromuskulární facilitace. Olomouc: VOP 2013.
  • Davies, P. M. (2000). Steps to Follow: the copmprehensive treatment of patiens with hemiplegia. Berlin-Heidelberg; NY, Springer Verlag.
  • Gjelsvik, Bente. The Bobath concept in adult neurology.
  • Vojta, V., Peters, A. (1995). Vojtův princip. Svalové souhry v reflexní lokomoci a motorická ontogeneze.. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Ergoterapie (2019) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní