Vyučující
|
-
Vyskotová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Psychosociální aspekty zdraví a nemoci. Psychosociální potřeby nemocných. Psychosociální bariéry prostředí. Psychosociální hlediska v ergoterapeutické praxi. Ergoterapie - psychosociální aspekty u dětského klienta. Ergoterapie - psychosociální aspekty v produktivním věku. Ergoterapie - psychosociální aspekty u seniorů. Ergoterapie - psychosociální aspekty u vybraných onemocnění. Biomechanická hlediska v kontextu ergoterapeutické praxe. Využití biomechanických principů v ergoterapii. Ergoterapeutické aktivity zaměřeny na práci s těžištěm. Princip proximální stability x distální mobility. Celkový rozsah předmětu je 54 hodin, z toho 28 kontaktních a 26 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
V rámci teoreticko-praktického předmětu si studenti v první části prohloubí své vnímání člověka jako bio-psycho-sociálně-spirituálního celku. V části zaměřené na biomechanická hlediska v ergoterapii pak naváží na již získáné prvotní znalosti např. z oblasti biomechaniky nebo kineziologie a budou se soustředit na ergoterapeutické aspekty pohybu při aktivitách a činnostech s cílem dosažení obnovy pohybu, udržení nebo kompenzace ztrátové složky.
Nová psychosociální a biomechanická hlediska studentům umožní aplikovat holistický přístup do vlastní ergoterapeutické praxe.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
FYT/ETB01
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na výuce, písemný zápočtový test a ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
Bártlová, S. (2005). Sociologie medicíny a zdravotnictví. Praha: Grada Publishing.
-
CARA, Elizabeth a Anne. MACRAE. (2013). Psychosocial occupational therapy: an evolving practice. Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning.
-
Krivošíková, M. (2011). Úvod do ergoterapie. Praha. Grada.
-
Kuzníková, I. (2013). Psychosociální aspekty zdraví a nemoci. Ostrava: Ostravská univerzita.
-
Rosina, J. a kol. (2013). Biofyzika: pro zdravotnické a biomedicínské obory. Praha: Grada.
|