Vyučující
|
-
Můčková Anita, Mgr. Ph.D.
-
Dus Marta, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Vývojová kineziologie dítěte Neurovývojové vyšetření dítěte a neurovývojová onemocnění Kinestetická manipulace s dítětem - oblékání, zvedání, nošení Ergoterapie v dětském věku - krmení, facilitace bukofaciální oblasti Bobath koncept - teoretické základy, definice, týmová spolupráce Vojtova reflexní lokomoce - teoretické základy, definice, ukázka
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Teoretický základ o fyziologické a patologické vývojové kineziologii a jejich možné objektivizaci pomocí neurovývojových vyšetření. Základní informace k terapeutickým konceptům, které jsou vhodné pro kojenecký a dětský věk. Cíle: Získání teoretických znalostí o neurovývojové kineziologii možných neurovývojových patologiích v kojeneckém a dětském věku a jejich objektivizace pomocí neurovývojového vyšetření, získání přehledu o možnosti fyzioterapie a ergoterapie v kojenecké a dětském věku. Celkový rozsah předmětu je 30 hodin, z toho 16 kontaktních hodin a 14 nekontaktních.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Písemný test
|
Doporučená literatura
|
-
Bill Campbell, Swami Iyer, Bahar Akbal-Delibas. (2012). Introduction to Compiler Construction in a Java World. Chapman and Hall/CRC.
-
DUNN, W., DUNN, W. (2011). Best practice occupational therapy for children and families in community settings. New Jersey: SLACK.
-
Orth, H. (2012). Dítě ve Vojtově terapii: příručka pro praxi. České Budějovice: Kopp.
-
Vojta, V. (1993). Mozkové hybné poruchy v kojeneckém věku. Praha Grada.
-
Vojta, V. (2010). Vojtův princip : svalové souhry v reflexní lokomoci a motorické ontogenezi. Praha : Grada Publishing.
|