Předmět: Fyzioterapie a ergoterapie v kojeneckém a dětském věku

» Seznam fakult » FZV » FYT
Název předmětu Fyzioterapie a ergoterapie v kojeneckém a dětském věku
Kód předmětu FYT/DSB21
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Můčková Anita, Mgr. Ph.D.
  • Dus Marta, Mgr.
Obsah předmětu
Vývojová kineziologie dítěte Neurovývojové vyšetření dítěte a neurovývojová onemocnění Kinestetická manipulace s dítětem - oblékání, zvedání, nošení Ergoterapie v dětském věku - krmení, facilitace bukofaciální oblasti Bobath koncept - teoretické základy, definice, týmová spolupráce Vojtova reflexní lokomoce - teoretické základy, definice, ukázka

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 16 hodin za semestr
Výstupy z učení
Teoretický základ o fyziologické a patologické vývojové kineziologii a jejich možné objektivizaci pomocí neurovývojových vyšetření. Základní informace k terapeutickým konceptům, které jsou vhodné pro kojenecký a dětský věk. Cíle: Získání teoretických znalostí o neurovývojové kineziologii možných neurovývojových patologiích v kojeneckém a dětském věku a jejich objektivizace pomocí neurovývojového vyšetření, získání přehledu o možnosti fyzioterapie a ergoterapie v kojenecké a dětském věku. Celkový rozsah předmětu je 30 hodin, z toho 16 kontaktních hodin a 14 nekontaktních.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Písemný test
Doporučená literatura
  • Bill Campbell, Swami Iyer, Bahar Akbal-Delibas. (2012). Introduction to Compiler Construction in a Java World. Chapman and Hall/CRC.
  • DUNN, W., DUNN, W. (2011). Best practice occupational therapy for children and families in community settings. New Jersey: SLACK.
  • Orth, H. (2012). Dítě ve Vojtově terapii: příručka pro praxi. České Budějovice: Kopp.
  • Vojta, V. (1993). Mozkové hybné poruchy v kojeneckém věku. Praha Grada.
  • Vojta, V. (2010). Vojtův princip : svalové souhry v reflexní lokomoci a motorické ontogenezi. Praha : Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Pediatrické ošetřovatelství (2019) Kategorie: Zdravotnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní