Vyučující
|
-
Klugar Miloslav, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: - tvorba zaměřené zodpověditelné výzkumné otázky; transformace výzkumné otázky do vyhledávací strategie, - přehled relevantních databází a platforem pro ošetřovatelství; senzitivita a specificita systematické vyhledávací strategie, - aplikace nástrojů Evidence-Based Practice při analýze relevance názvu a abstraktu, plného textu, - kritické hodnocení kvality vědeckých důkazů kvantitativního, kvalitativního výzkumu, - kritické hodnocení kvality sekundárního výzkumu, - analýza a interpretace výsledků primárních kvantitativních, kvalitativních výzkumů, - analýza a intepretace výsledků meta-analýz a meta-syntéz.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Náplní předmětu je seznámení s problematikou tvorby systematické vyhledávací strategie, vyhledávání v relevantních publikovaných zdrojích důkazů. Dvoufázová analýza vědeckých důkazů z hlediska jejich relevance. Hodnocení vědeckých důkazu z hlediska metodologické kvality. Analýza a interpretace výsledků vědeckých důkazů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast ve výuce, odevzdání a obhájení seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Aromataris, E., Munn, Z. (eds). (2020). JBI Manual for Evidence Synthesis. JBI.
-
Aromataris, E., Munn, Z. (Eds). (2017). Joanna Briggs Institute Reviewer's Manual. The Joanna Briggs Institute.
-
Aromataris, E., Munn, Z. JBI Manual for Evidence Synthesis. JBI, 2020.
-
Barker T. H. and col. How should we handle predatory journals in evidence synthesis? A descriptive survey-based cross-sectional study of evidence synthesis experts..
-
Glasziou, P., Del Mar, C., & Salisbury, J. (2009). Evidence-based practice workbook, 2nd Edition.. John Wiley & Sons.
-
Higgins J. P. T., Green S. (2014). Cochrane Handbook for Systematic Reviews of Interventions.
|