Vyučující
|
-
Bužgová Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: - vymezení kvalitativního výzkumu, základní rámec aplikace kvalitativního přístupu, - příprava výzkumného projektu, - výběr výzkumného souboru v kvalitativním výzkumu, - metody získávání kvalitativních dat, - metody zpracování a analýzy kvalitativních dat, - výzkumná zpráva; možnosti publikování výsledků kvalitativního výzkumu, - hodnocení výzkumů užívajících kvalitativního přístupu a metod, - etické aspekty kvalitativního výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodami kvalitativního výzkumu a s vhodnými výzkumnými technikami. Poukázat na důležitost a použitelnost metod a technik ve vztahu k určitým výzkumným problémům v oblasti ošetřovatelství. Studenti se naučí vytvořit projekt kvalitativního výzkumu a provést všechny fáze průběhu kvalitativního výzkumu, zejména provést sběr dat, proces analýzy a interpretace kvalitativních dat, včetně možností publikace výsledků.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Samostudium základní literatury před prezenční výukou, samostudium další doporučené literatury, vypracování projektu kvalitativního výzkumu, ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
Creswel, J. W., Creswel, J. D. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. London: Sage.
-
Fetters, M. D. (2020). The Mixed Methods Research Workbook: Activities for Designing, Implementing and Publishing Projects.. SAGE.
-
Plonsky, L. (2015). Advancing Quantitative Methods in Second Language Research. New York: Routledge.
-
Wassertheil-smoller, S. (2004). Biostatistics and Epidemiology: A Primer for Health and Biomedical Professionals.. New York: Springer.
|