Vyučující
|
-
Vyskotová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Můčková Anita, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
-edukace základních principů ontogenetického vývoje . -edukace základních principů Bazálních pohybových podprogramů dle Čápové. -edukace základních principů Klapova lezení. -edukace základních principů Dynamické neuromuskulární stabilizace dle Koláře. Celkový rozsah předmětu je 80 hodin, z toho 39 kontaktních hodin a 41 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Souhrn teoretických diagnostických a klinicko-terapeutických vědomostí o cílech, formách a konkrétních metodikách fyzioterapie vycházejících z ontogenetického vývoje dítěte (Bazální pohybové podprogramy dle Čápové, Klappovo lezení, Dynamická neuromuskulární stabilizace dle Koláře) a s držením těla (Brüggerův koncept). Cílem části věnované konceptům, které korespondují s ontogenetickým vývojem je porozumění možnostem aplikace specifických terapeutických přístupů,
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
FYT/AFB03 a zároveň FYT/AFA03
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ústní a praktické zkoušení získaných dovedností.
|
Doporučená literatura
|
-
Čápová, J. (2016). Od posturální ontogeneze k terapeutickému konceptu. Ostrava: Repronis.
-
DESTEFANO, L. A., GREENMAN, Ph. E. (2011). Greenman's principles of manual medicine. Lippincott Williams & Wilkins/Wollters Kluwer.
-
JACOBS, Karen. (2008). Ergonomics for therapists. St. Louis: Mosby-Elsevier.
-
Kolář, P., Máček, M. (2016). Základy klinické rehabilitace. Praha: Galén.
|