Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Student samostatně pod dohledem fyzioterapeuta provádí kineziologický rozbor přiděleného pacienta, stanovuje krátkodobý a dlouhodobý plán a po onzultaci s fyzioterapeutem provádí základní ošetření a fyzioterapeutické metodiky. Před samostatnou činností je mu poskytnuta zdravotnická dokumentace pacienta Celkový rozsah předmětu je 135 hodin, z toho 84 kontaktních hodin a 51 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Student je v rámci předmětu aktivním účastníkem všech léčebných a rehabilitačních opatření u nemocných se závažnou poruchou zdraví. V rámci celého léčebného týmů může výsledky své práce korigovat s výsledky ostatních. Sledovat průběh rehabilitace i resocializace.
Student po absolvování zvládne kinezioterapeutickou strategii v jednotlivých klinických oborech (traumatologii, neurologii, neurochirurgii, interní medicíně, geriatrii, pediatrii a psychiatrii). Bude schopen řešit rehabilitační a edukační programy u jednotlivých pacientů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor portfolia studenta
100% docházka na praktická cvičení. Písemný protokol o průběhu rehabilitace.
|
Doporučená literatura
|
-
KENYON, K., KENYON, J. (2009). The physiotherapist's pocket book: essential facts at your fingertips. Edinburgh: Churchill Livingstone.
-
Kolář, P., Máček, M. (2016). Základy klinické rehabilitace. Praha: Galén.
-
Kolář, P. (2010). Rehabilitace v klinické praxi. Praha.
-
Lewit, K. (2003). Manipulační léčba v myoskeletární medicíně. Praha: Sdělovací technika.
-
Véle, F. (2012). Vyšetření hybných funkcí z pohledu neurofyziologie: Příručka pro terapeuty pracující v neurorehabilitaci. Praha: TRITON.
|