Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Význam, prvky, metodické zásady a principy kondičního tělocviku. Názvosloví Tv. Spalování tuků, zdravé hubnutí. Stretching, posilování, praktické cvičení, fittnes, intervalový trénink, cvičení na velkých míčích a s overbally, power joga, pilates, jiná alternativní cvičení a nové trendy sportovních aktivit. praxe a praktické vedení cvičení. Celkový rozsah předmětu je 27 hodin, z toho 10 kontaktních hodin a 17 nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Zásady kondičního tělocviku. Praktické seznámení s prvky kondičního a regeneračního tělocviku. Metodické zásady a principy přiměřené zátěže. Využití pomůcek (thera-band, over-ball, gym-ball, balanční plochy, činky). Využití jógy v rehabilitaci. Spalování tuků a zdravé hubnutí.
Student po absolvování bude schopen kvalifikovaně vést skupinový a individuální kondiční tělocvik.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Nejméně 80 % účast ve výuce. Ústní a praktické zkoušení získaných dovedností.
|
Doporučená literatura
|
-
Alter, M. J., Janda, V., & Alföldi, T. (1999). Strečink: 311 protahovacích cviků pro 41 sportů. Praha: Grada Publishing.
-
Bartůňková, S. (2013). Fyziologie pohybové zátěže: učební texty pro studenty tělovýchovných oborů. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
-
Kantor, J. (2013). Special education of individuals with physical disability and illness. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kučera, M., Kolář, P., Dylevský, I., et al. (2011). Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén.
-
Máček, Radvanský. (2011). Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. Galen.
|