Předmět: Academic English

» Seznam fakult » FZV » DSPZ
Název předmětu Academic English
Kód předmětu DSPZ/PZA01
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 15
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Holý Ondřej, doc. RNDr. Ph.D.
  • Merz Lukáš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata seminářů: Academic English, Healthcare English, Medical Terminology, Scientific Article, Graph Description

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studenta v anglickém jazyce, rozvoj všech složek jazykových dovedností (mluvení, čtení, poslech, psaní, a ověření schopnosti porozumět odbornému textu, samostatně konverzovat na odborné téma týkající se dizertační práce, prezentovat teze, metodologii a výsledky výzkumu. Požadovaná úroveň jazykových schopností je kladena na úrovni B2/C1 CEFR. Obecné jazykové dovednosti budou ověřeny písemným testem obsahujícím otázky na obecné gramatické struktury anglického jazyky, na odpovídající slovní zásobu a poslechové dovednosti, včetně schopnosti porozumět neznámému odbornému textu na ošetřovatelské téma. Ústní část zkoušky bude probíhat formou dílčí zkoušky vedené v anglickém jazyce, při níž budou ověřeny schopnosti vést vědeckou komunikaci v anglickém jazyce.

Předpoklady
Požadovaná úroveň jazykových schopností je kladena na úrovni B2/C1 CEFR.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Požadavky na zápočet: úspěšné absolvování písemného testu s poslechem. Požadavky ke zkoušce: Zkouška probíhá formou prezentace na téma dizertační práce (teze, design, metodologie, hypotézy, očekávané/dílčí výsledky, přínos, ...) podle zaměření studenta a následné diskuse, vše v anglickém jazyce na očekávané úrovni.
Doporučená literatura
  • Allum, V., McGarr, P. (2008). Cambridge English for Nursing, Intermediate+. Cambridge: CUP.
  • Boshner, S. (2008). English for Nursing, Academic Skills (Michigan Series in English for Academic & Professional Purposes). Ann Arbor: University of Michigan Press.
  • Glendinning, Eric. (2007). Professional English in Use: Medicine. Cambridge.
  • Grice, T., & Greenan, J. (2008). Nursing 2. Oxford: Oxford University Press.
  • Hewings, M., McCarthy, M. (2012). Cambridge Academic English, Advanced. Cambridge: CUP.
  • Parahoo, K. (2014). Nursing research: principles, process and issues. New York: Palgrave Macmillan, 2014.
  • Polit, D., Beck, Ch. (2017). Study Guide for Essentials of Nursing Research. Philadelphia, PA: Wolters Kluwer.
  • Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. Berkeley: New Riders.
  • Symons, Maria Spada, and Ross Wright. (2011). English for Nursing 2. Pearson Longman.
  • Tappen, R. M. (2011). Advanced nursing research: from theory to practice. Sudbury, Mass: Jones & Bartlett Learning.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Ochrana a podpora zdraví (2023) Kategorie: Zdravotnictví 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Ochrana a podpora zdraví (2023) Kategorie: Zdravotnictví 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -