Vyučující
|
-
Holý Ondřej, doc. RNDr. Ph.D.
-
Merz Lukáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: Academic English, Healthcare English, Medical Terminology, Scientific Article, Graph Description
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studenta v anglickém jazyce, rozvoj všech složek jazykových dovedností (mluvení, čtení, poslech, psaní, a ověření schopnosti porozumět odbornému textu, samostatně konverzovat na odborné téma týkající se dizertační práce, prezentovat teze, metodologii a výsledky výzkumu. Požadovaná úroveň jazykových schopností je kladena na úrovni B2/C1 CEFR. Obecné jazykové dovednosti budou ověřeny písemným testem obsahujícím otázky na obecné gramatické struktury anglického jazyky, na odpovídající slovní zásobu a poslechové dovednosti, včetně schopnosti porozumět neznámému odbornému textu na ošetřovatelské téma. Ústní část zkoušky bude probíhat formou dílčí zkoušky vedené v anglickém jazyce, při níž budou ověřeny schopnosti vést vědeckou komunikaci v anglickém jazyce.
|
Předpoklady
|
Požadovaná úroveň jazykových schopností je kladena na úrovni B2/C1 CEFR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Požadavky na zápočet: úspěšné absolvování písemného testu s poslechem. Požadavky ke zkoušce: Zkouška probíhá formou prezentace na téma dizertační práce (teze, design, metodologie, hypotézy, očekávané/dílčí výsledky, přínos, ...) podle zaměření studenta a následné diskuse, vše v anglickém jazyce na očekávané úrovni.
|
Doporučená literatura
|
-
Allum, V., McGarr, P. (2008). Cambridge English for Nursing, Intermediate+. Cambridge: CUP.
-
Boshner, S. (2008). English for Nursing, Academic Skills (Michigan Series in English for Academic & Professional Purposes). Ann Arbor: University of Michigan Press.
-
Glendinning, Eric. (2007). Professional English in Use: Medicine. Cambridge.
-
Grice, T., & Greenan, J. (2008). Nursing 2. Oxford: Oxford University Press.
-
Hewings, M., McCarthy, M. (2012). Cambridge Academic English, Advanced. Cambridge: CUP.
-
Parahoo, K. (2014). Nursing research: principles, process and issues. New York: Palgrave Macmillan, 2014.
-
Polit, D., Beck, Ch. (2017). Study Guide for Essentials of Nursing Research. Philadelphia, PA: Wolters Kluwer.
-
Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. Berkeley: New Riders.
-
Symons, Maria Spada, and Ross Wright. (2011). English for Nursing 2. Pearson Longman.
-
Tappen, R. M. (2011). Advanced nursing research: from theory to practice. Sudbury, Mass: Jones & Bartlett Learning.
|