Předmět: English in Nursing

» Seznam fakult » FZV » DSPZ
Název předmětu English in Nursing
Kód předmětu DSPZ/OKA09
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sobotková Hana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: - Academic English - English in Nursing - Nursing Terminology - Scientific Article; Graph Description

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studenta v anglickém jazyce, rozvoj všech složek jazykových dovedností (mluvení, čtení, poslech, psaní), a ověření schopnosti porozumět odbornému textu, samostatně konverzovat na odborné téma týkající se disertační práce, prezentovat teze, metodologii a výsledky výzkumu. Požadovaná úroveň jazykových schopností je na úrovni B2/C1 CEFR. Obecné jazykové dovednosti budou ověřeny písemným testem obsahujícím otázky na obecné gramatické struktury anglického jazyka, na odpovídající slovní zásobu a poslechové dovednosti, včetně schopnosti porozumět neznámému odbornému textu na ošetřovatelské téma. Ústní část zkoušky bude probíhat formou dílčí zkoušky vedené v anglickém jazyce, při níž budou ověřeny schopnosti vést vědeckou komunikaci v anglickém jazyce.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Požadavky na zápočet: úspěšné absolvování písemného testu s poslechem. Požadavky ke zkoušce: zkouška probíhá formou prezentace na téma disertační práce (teze, design, metodologie, hypotézy, očekávané/dílčí výsledky, přínos) podle zaměření studenta a následné diskuse, vše v anglickém jazyce na očekávané úrovni.
Doporučená literatura
  • Allum, V., McGarr, P. (2008). Cambridge English for Nursing, Intermediate+. Cambridge: CUP.
  • Boshner, S. (2008). English for Nursing, Academic Skills (Michigan Series in English for Academic & Professional Purposes). Ann Arbor: University of Michigan Press.
  • Craig, T., McCarthy, M. (2012). Cambridge Academic English, Intermediate. Cambridge: CUP.
  • Glendinning, Eric. (2007). Professional English in Use: Medicine. Cambridge.
  • Grice, T., Greenan, J. (2008). Oxford English for Careers: Nursing 2. Oxford: OUP.
  • Hewings, M., McCarthy, M. (2012). Cambridge Academic English, Advanced. Cambridge: CUP.
  • Parahoo, K. (2014). Nursing research: principles, process and issues. New York: Palgrave Macmillan, 2014.
  • Polit, D. F., Beck, Ch. T. (2016). Resource manual for nursing research: Generating and assessing evidence for nursing practice. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
  • Tappen, R. M. (2015). Advanced nursing research, 2nd Edition. Burlington: Jones & Bartlett Publishers.
  • Wright, R., Spada Symons, M. (2011). English for Nursing 2. London: Pearson Longman.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr