Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem je pochopení hlubších existencionálních (Sarte, Camus, Jaspers), hermeneutických (Heidegger,Gadamer) a fenomenologických (Kant, Husserl) východisek ošetřovatelské vědy a zdůvodnění jejich etické aplikace v dilematických situacích ošetřovatelského procesu. Využítí základních myšlenek hermeneutiky ve výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej, Seminární práce
Vypracovať písomnú prácu na jednu zo základných tém predmetu. Rozsah min. 6 NS (min. 10800 znakov aj s medzerami). Písomnú prácu je nutné upraviť podľa pravidiel písania odbornej práce platnej na FZV UP. Použitá literatúra musí obsahovať minimálne tri cudzojazyčné zdroje, ktoré sú venované vybranej téme. Celkovo je požadovaných viac ako osem literárnych prameňov. Konzultácie môžu byť realizované priebežne prostredníctvom e-mailov: cap@fmed.uniba.sk Písomné práce bude hodnotené vyučujúcim. Na základe hodnotenia zašle vyučujúci študentom otázky týkajúce sa danej témy. Zodpovedanie týchto otázok bude predmetom ústnej skúšky.
|
Doporučená literatura
|
|