Cílem předmětu je vychovat graduované osobnosti, které mohou do českého pediatrického ošetřovatelství imputovat mezinárodní klasifikační systém ošetřovatelské praxe. Dopadem bude vytvoření podmínek k odstranění trhliny (gap) mezi zahraničními systémy a českou ošetřovatelskou praxí. Implementace vhodně vytvořených českých verzí zahraničních mezinárodních klasifikací poskytne přímým poskytovatelům ošetřovatelské validní a uživatelsky nosné nástroje posuzování a dokumentování ošetřovatelské reality. Předmět má za cíl generovat vysoce erudované a vědecky zdatné odborníky. Budou schopni na podkladě kritické analýzy vybraných komponent mezinárodních klasifikačních systémů a na podkladě hluboké znalosti léčebně diagnostických medicínských a ošetřovatelských charakteristik specifické skupiny pediatricky nemocných posilovat účelnou implementaci mezinárodních klasifikací do české ošetřovatelské praxe s respektem k odpovídajícím legislativně právním a kulturním normám. Cílem je naučit doktorandy procesům poskytování systémových vstupů ke statistickému zpracovávání dat o věrohodné ošetřovatelské praxi. POŽADAVKY KE ZKOUŠCE Zpracovat, předložit a obhájit dvě práce na téma: 1. Využití ošetřovatelských klasifikací v pediatrii u dítěte se zvolenou lékařskou diagnózou 2. EBP v pediatrické ošetřovatelské praxi ke zvolenému tématu Práce jsou tvořeny dle osnovy: První práce - součást zkoušky "DSPZ/B030 Klasifikační systémy v pediatrickém ošetřovatelství", 15 kreditů VYUŽITÍ OŠETŘOVATELSKÝCH KLASIFIKACÍ V PEDIATRII U DÍTĚTE SE ZVOLENOU LÉKAŘSKOU DIAGNÓZOU OSNOVA k vypracování práce jako součásti zkoušky: 1. Titulní stránka 2. Úvod do problematiky 3. Ošetřovatelská diagnostika v pediatrické péči a návrh souboru oš. dg. u dítěte s vybranou lékařskou diagnózou 4. Klasifikace NIC v pediatrické péči a návrh souboru NIC u takového dítěte 5. Klasifikace NOC v pediatrické péči a návrh souboru NOC u takového dítěte 6. Bibliografické a elektronické zdroje - rozsah práce 15-20 stran - důsledné odkazování na zdroje v textu - práci zaslat doc. PhDr. Janě Marečkové, Ph.D. elektronicky nejpozději týden před termínem zkoušky - konzultace - student má nárok na udělení dvou konzultací ke tvorbě práce před zkouškou Druhá práce - součást zkoušky "DSPZ/B030 Klasifikační systémy v pediatrickém ošetřovatelství", 15 kreditů EBP V PEDIATRICKÉ OŠETŘOVATELSKÉ PRAXI KE ZVOLENÉMU TÉMATU OSNOVA 1. Titulní stránka 2. Úvod do problematiky a popis poznatků ke zvolenému tématu 3. Formulace klinické otázky a popis postupu 4. Prezentace a analýza obsahu dohledaných zdrojů 5. Závěry pro praxi 6. Bibliografické a elektronické zdroje - rozsah práce 10 - 15 stran - důsledné odkazování na zdroje v textu - práci zaslat doc. PhDr. Janě Marečkové, Ph.D. elektronicky nejpozději týden před termínem zkoušky - konzultace - student má nárok na udělení dvou konzultací ke tvorbě práce před zkouškou NEZAPOMEŇTE PROSTUDOVAT také:Jarošová Darja: EBP v ošetřovatelství. Výukový portál LF UP Olomouc [online] 25.2.2009, poslední aktualizace 25.8.2009 [cit. 2010-06-12] Dostupný z WWW: <http://mefanet.upol.cz/clanky.php?aid=27>.
|
-
& Herdman, T. H. (2012). Nursing diagnoses: definitions & classification, 2012-2014. Chichester: Wiley-Blackwell.
-
ARAUJO, L., BACHION, M. Nursing diagnoses of the pattern of mobility in the elderly attended by the Family Health Program..
-
CLOSKEY, J., BUCHELEK, G. (2000). Nursing Interventions Classification - Intervention Project..
-
Herdman, T. H., & Kamitsuru, S. (2014). Nursing diagnoses: definitions & classification 2015-2017. Chichester : Wiley Blackwell.
-
Herdman, T. H., & Kamitsuru, S. (2014). Nursing diagnoses: definitions & classification 2015-2017. Chichester: Wiley Blackwell.
-
IOWA INTERVENTION PROJECT. (2001). Defining nursing´s effectiveness: Diagnose, interventions, and outcomes.
-
Johnson, M., Bulechek, G. M., Butcher, H. K., Dochterman, J. M. C., Maas, M., Moorhead, S., & Swanson, E. (2006). NANDA, NOC, and NIC linkages: nursing diagnoses, outcomes, & interventions. St. Louis, Mo: Mosby.
-
Perry, A. G., Potter, P. A., & Elkin, M. K. (2012). Nursing interventions & clinical skills. St. Louis, Mo: Elsevier Mosby.
|