Název předmětu | Sociální patologie a prevence rizikového chování |
---|---|
Kód předmětu | KSK/SPAP |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . charakterizovat jednotlivé typy rizikového chování; . popsat význam, možnosti a omezení prevence ve školním prostředí; . vysvětlit zvláštnosti vývojového období dětství a dospívání s ohledem na vznik rizikových typů chování; . identifikovat známky některých typů rizikového chování (šikana, násilí, xenofobie, užívání návykových látek, závislosti na digitálních technologiích, zanedbávání, týrání a zneužívání dětí, poruchy příjmu potravy); . definovat úlohu MŠMT v oblasti prevence rizikového chování; . znát a být schopni využívat metodické pokyny MŠMT pro okruhy rizikového chování; . sestavit rámec prevence vybraného typu rizikového chování; . aplikovat v praxi preventivní opatření proti úrazům dětí a mládeže. Témata: Specifika období dospívání; problematika rizikového chování; primární a sekundární skupiny, jejich vliv na osobnost a chování; organizace prevence v prostředí školy; nejčastější volnočasové aktivity dětí a mládeže; rizikové trávení volného času; spolupráce rodiny a školy; nebezpečné aktivity, hazardní sporty; nejčastější úrazy dětí, nejčastější úrazy mládeže.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Aplikované pohybové aktivity (2019) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Rekreologie - pedagogika volného času (2019) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport pro vzdělávání se specializacemi (2019) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport pro vzdělávání se specializacemi (2019a) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Aplikované pohybové aktivity - speciálně pedagogický základ (2020) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání a speciální pedagogiku (2019) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání a ochranu obyvatelstva (2019) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |