Vyučující
|
-
Pernicová Hana, Mgr. Ph.D.
-
Šafář Michal, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tématické okruhy: 1. Problematika psychotréninku ve sportovní praxi, přínosy, omezení a bezpečnost 2. Vybrané psychotréninkové techniky - řízená imaginace 3. Vybrané psychotréninkové techniky - ideomotorický trénink 4. Vybrané psychotréninkové techniky - hypnóza, NLP 5. Vybrané psychotréninkové techniky - autogenní trénink, MARM 6. Vybrané psychotréninkové techniky - focusing 7. Vybrané psychotréninkové techniky - tělesně zakotvené prožívání 8. Vybrané psychotréninkové techniky z KBT I 9. Vybrané psychotréninkové techniky z KBT II IV. Témata seminářů: Odpovídají tématickým okruhům
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář zaměřený na seznámení, nácvik a aplikaci psychotréninkových metod a technik do sportovní oblasti. Cíl předmětu: - seznámit se s možnostmi psycholologických a psychoterapeutických technik ve sportovní praxi - osobně si vyzkoušet některé z psychotréninkových technik (řízenou imagimaci, ideomotorický trénink, hypnózu, autogenní trénink, focusing, tělesně zakotvené prožívání?) - zvládnout některé pro ne-psychology prakticky využitelné psychotréninkové techniky
1. Student si osvojí užívání vybraných psychoregulačních technik. 2. Student je kompetentní aplikovat vybrané psychoregulační techniky do profesní praxe. 3. Student je motivován k dalšímu rozvoji v oblasti rozvoje seberegulačních dovedností.
|
Předpoklady
|
- Absolvování předmětu základy psychologie sportu
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta
Zápočet 1. Aktivní účast v semináři (80%) 2. Seminární práce (odevzdaná týden před posledním seminářem)
|
Doporučená literatura
|
-
Terry, O. (1986). Psyching for sport: mental training for athletes. Champaign: Leisure Press.
|