Vyučující
|
-
Šafář Michal, Mgr. Ph.D.
-
Pernicová Hana, Mgr. Ph.D.
-
Lehnert Michal, prof. PaedDr. Dr.
|
Obsah předmětu
|
Tématické okruhy: 1. Vymezení pojmu, historie a podstata koučování, procesu koučování; koučování z pohledu sportovního psychologa a trénéra. Výhodiska koučování (rozvojové, systemické, transakční a transformační). 2. Základní principy v procesu koučování: - Koučink jako rozhovor, model GROW, koučovací otázky, non-direktivita. - Koučink jako podporapřirozeného učení - Inner Game. - Koučink jako přístup - podpora principů koučinku DUO (Důvěra, Uvědomění, Odpovědnost) 3. Koučování v tréninkovém procesu; aplikace v jednotlivých věkových obdobích a fázích kariéry. Koučování techniky přes taktiku. Koučování prostřednictvím polarity. Bariéry koučování. 4. Koučování v individuálním a týmovém sportu. 5. Koučování v průběhu soutěže.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Získat základní znalosti a dovednosti potřebné k efektivnímu vedení jednotlivců i skupin ve sportovním kontextu.
Student absolvováním předmětu koučink: 1. Získá znalosti o aplikaci koučinku ve sportovním kontextu. 2. Porozumí principu a procesu koučování. 3. Ověří si vlastní schopnost koučovat.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu Psychologie sportu
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta
Účast na výuce 80% Zpracování případové studie (1 A4) Znalosti odpovidající tématickým okruhům
|
Doporučená literatura
|
-
Atkinson, M. (2009). Koučink - věda i umění: vnitřní dynamika. Praha: Portál.
-
Bukač, L. (2005). Intelekt, učení, dovednosti & koučování v ledním hokeji. Praha: Olympia.
-
Gallwey, W. T. (2010). Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. Praha: Management Press.
-
Whitmore, J. (2009). Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnost: metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press.
|