Předmět: Koučink

» Seznam fakult » FTK » KSK
Název předmětu Koučink
Kód předmětu KSK/KOUC
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šafář Michal, Mgr. Ph.D.
  • Pernicová Hana, Mgr. Ph.D.
  • Lehnert Michal, prof. PaedDr. Dr.
Obsah předmětu
Tématické okruhy: 1. Vymezení pojmu, historie a podstata koučování, procesu koučování; koučování z pohledu sportovního psychologa a trénéra. Výhodiska koučování (rozvojové, systemické, transakční a transformační). 2. Základní principy v procesu koučování: - Koučink jako rozhovor, model GROW, koučovací otázky, non-direktivita. - Koučink jako podporapřirozeného učení - Inner Game. - Koučink jako přístup - podpora principů koučinku DUO (Důvěra, Uvědomění, Odpovědnost) 3. Koučování v tréninkovém procesu; aplikace v jednotlivých věkových obdobích a fázích kariéry. Koučování techniky přes taktiku. Koučování prostřednictvím polarity. Bariéry koučování. 4. Koučování v individuálním a týmovém sportu. 5. Koučování v průběhu soutěže.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
Výstupy z učení
Získat základní znalosti a dovednosti potřebné k efektivnímu vedení jednotlivců i skupin ve sportovním kontextu.
Student absolvováním předmětu koučink: 1. Získá znalosti o aplikaci koučinku ve sportovním kontextu. 2. Porozumí principu a procesu koučování. 3. Ověří si vlastní schopnost koučovat.
Předpoklady
Absolvování předmětu Psychologie sportu

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta

Účast na výuce 80% Zpracování případové studie (1 A4) Znalosti odpovidající tématickým okruhům
Doporučená literatura
  • Atkinson, M. (2009). Koučink - věda i umění: vnitřní dynamika. Praha: Portál.
  • Bukač, L. (2005). Intelekt, učení, dovednosti & koučování v ledním hokeji. Praha: Olympia.
  • Gallwey, W. T. (2010). Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. Praha: Management Press.
  • Whitmore, J. (2009). Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnost: metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň ZŠ a SŠ se specializacemi (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -