Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Sebepoznání jako základní předpoklad práce s druhými lidmi. 2. Komunikace - sám se sebou, s druhými tváří v tvář. 3. Sebeprezentace. 4. Sebeprosazení vers. spolupráce. 5. Prožívání a chování v sociálně zátěžových situacích. 6. Asertivní techniky. 7. Zpětná vazba, videotrénink.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Sebezkušenostní a zážitkový seminář zaměřený na interakci s druhými v různých životních situacích. Trénink sebeprosazení a spolupráce v modelových zátěžových situacích. Zvládání sociální zátěže a projevů s ní spojených - stresu, trémy, napětí.
Student rozumí základním komunikačním principům a technikám Student je schopen přiměřeně danému kontextu aplikovat nacvičené komunikační způsoby. Student je motivovám k dalšímu seberozvoji dané oblasti.
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast v semináři (80%). Seminární práce (odevzdaná týden před posledním seminářem)
|
Doporučená literatura
|
-
Lindenfieldová, G. (1995). Prosaďte se. Ostrava: HEL.
-
Medzihorský, Š. (1991). Asertivita. Praha: Elfa.
-
Novák, T., & Capponi, V. (2012). Asertivně do života /: [stop manipulaci : rozdíl mezi agresivitou, pasivitou a asertivitou : asertivní "lidská práva" a techniky : kritika = velký manipulátor]. Praha: Grada Publishing.
|