Předmět: Counseling for Active Lifestyle

» Seznam fakult » FTK » KSK
Název předmětu Counseling for Active Lifestyle
Kód předmětu KSK/@CFAL
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Šebek Luděk, Mgr. Ph.D.
  • Hoffmannová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Hoffmannová Jana, Mgr.
Obsah předmětu
1. Introduction to Counseling 2. The Helping Relationship and the Hurting Relationship 3. The Basics of Physical Education for Lifetime Wellness 4. People with special needs - the use of physical activity as prescription for emotional and mental wellness 5. Special programs related to promotion of health 6. Particular issues - overweight, stress, depression, family, aging 7. Outdoor activities/Indoor activities 8. Healthy lifestyle/quality of life 9. Community program (each person will be part of a counseling program in this community) 10. Community program 11. Community program 12. Community program 13. Student presentation

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Aim of the course is to provide insight and understanding of counseling in physical education, sport and recreation. Students will learn about how to help other people, as well as themselves, in relation to three main areas of physical activities.
Students understand the basics of counseling in physical education, sport and recreation. Students see each person as a unique individual and therefore they perceive an individual approach in helping other people, as well as themselves, in relation to three main areas of physical activities.
Předpoklady
Any special, just to be interested in the course content.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Seminární práce

1. Active participation in 80% of lectures and seminars 2. PPT presentation of selected topics 3. 1 page review of selected articles 4. Portfolio with all assignments and worksheets 5. Final exam
Doporučená literatura
  • American Journal of Health Promotion. Cleveland.
  • Assink, M. H. J., & Schroots, J. J. F. (2010). The dynamics of autobiographical memory: using the LIM, life-line interview method. Cambridge, Mass: Hogrefe.
  • Goebert, B., & Rosenthal, H. M. (2002). Beyond listening: learning the secret language of focus groups. New York, N.Y: John Wiley & Sons.
  • Holt, N. L., & Talbot, M. (2011). Lifelong engagement in sport and physical activity: participation and performance across the lifespan. London: Routledge.
  • Payne, V. G., & Isaacs, L. D. (2008). Human motor development: a lifespan approach. New York, N.Y: McGraw-Hill.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (10) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní