Vyučující
|
-
Hamřík Zdeněk, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Obec a její role při vytváření podmínek pro aktivní trávení volného času, komunální rekreace a základní principy řízení sektoru volného času v obcích; - Městské prostředí a jeho vztah k pohybové aktivitě, nadváze a obezitě a dalším zdravotním determinantám v životním stylu obyvatel - Urbanistické plánování a územní rozvoj v kontextu rekreace a volného času, generely pro sport a rekreaci, cyklodopravu - Typologie zařízení pro volný čas - parky, otevřené prostory, dětská hřiště, volnočasová centra a jejich význam současný stav a tendence vývoje, normy a vyhlášky, požadavky na bezpečnost, hygienu, obsah. - Hodnocení obsahu, bezpečnosti a kvality parků, dětských hřišť a veřejně přístupných sportovišť SOPARC SOPLAY, SAFE, CAPE-PAC a další. - Metody zvyšování kvality ve veřejné správě Benchmarking, CAF, MA21 a další. - Projekt Zdravé město, Národní a Evropská síť zdravých měst, komunální politika v kontextu krajské, národní a mezinárodní politiky podpory pohybové aktivity - Intervence, strategie a přístupy zaměřené na zvýšení úrovně pohybové aktivity v městském prostředí - Komunitní intervenční programy zaměřené na aktivní životní styl a podporu zdravím, příklady projektů aktivní rekreace na úrovni měst a obcí, systém dobrých praxí a jeho význam pro sektor rekreace a řízení obcí - Cykloturistika a cyklodoprava jako významné součásti sektoru rekreace, jejich význam pro aktivní životní styl, Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřený na seznámení se základními principy řízení měst a obcí ve vztahu k volnému času, rekreaci a aktivnímu životnímu stylu. Cílem předmětu je seznámení se současnými trendy v řízení měst a obcí, systémy řízení kvality, vztahem městského prostředí pro rekreaci a pohybové aktivity a základními aspekty urbanistického plánování ve vztahu k rekreaci a aktivnímu trávení volného času. Klíčovým principem je aplikování evidence-based poznatků do praxe v oblasti řízení sektoru rekreace na úrovni obcí.
- Absolvent předmětu je schopen samostatně pracovat s aktuálními zdroji a informacemi v oblasti rekreace, volného času a jeho řízení na úrovní obcí (odborné studie, databáze apod.), informace přiměřeně rychle vyhodnocovat a třídit. - Absolvent předmětu má komplexní přehled v oblasti plánování a řízení rekreačních a volnočasových aktivit na úrovni obcí. - Absolven má přehled v oblasti metod řízení kvality obcí, dobrých praxích a udržitelného rozvoje v oblasti řízení volnočasových aktivit na úrovni obcí se zaměřením na zdravý a aktivní životní styl.
|
Předpoklady
|
Znalosti z předmětů Rekreologie 1, Rekreologie 2 a Základy životního stylu. Zájem o studium oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej, Písemný test
- Aktivní 80% účast na výuce - Splnění zápočtového testu na práci s databázovými systémy - Esej (90min) a její obhajoba
|
Doporučená literatura
|
-
Kalman, M., Hamřík, Z., & Pavelka, J. (2009). Podpora pohybové aktivity: pro odbornou veřejnost. Olomouc: ORE-institut.
|