Předmět: Public relations

» Seznam fakult » FTK » KRL
Název předmětu Public relations
Kód předmětu KRL/PUREL
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mastík Jiří, Mgr.
Obsah předmětu
1. Úvod do public relations 2. Historie komunikace s veřejností (S: diskuze na téma: Komunikace s veřejností v současnosti) 3. Propaganda, Public affairs, Lobby (S: diskuze na téma: Média - manipulace nebo informace?) 4. Východiska PR, Podniková identita (podnikový design, kultura, komunikace, image) (S: diskuze na téma: podniková kultura jako konkurenční výhoda) 5. Úvod do Media Relations 6. Mediální scéna - Základní pravidla a nástroje komunikace 7. Diskuze v prostorách Českého rozhlasu Olomouc na téma rozhlasové vysílání. 8. Tisková zpráva a další nástroje komunikace s veřejností (S: zpracování tiskové zprávy studenty k zadanému tématu) 9. Tisková konference, Tiskový mluvčí (S: Diskuze nad přípravou tiskové konference jako výstupu předmětu) 10. Správné a špatné postupy v Media Relations, Komunikace v přímém přenosu, Komunikace s novináři 11. Krizová komunikace(S: Scénáře a projekt krizové komunikace v praxi) 12. Efekty komunikace a propojení media relations s podnikovou identitou. (S: Prezentace - efektivní nebo efektní komunikace?)

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Exkurze - 3 hodiny za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 36 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s technikami komunikace s veřejností, stylistikou tiskové zprávy, uspořádáním a vedením tiskové konference včetně její komplexní přípravy, se zásadami komunikace s novináři, prací a povinnostmi tiskových mluvčí. Předmět je zaměřen na pochopení definice a principu public relations, na techniky komunikace s veřejností. Poměrná část výuky je zaměřena na seznámení se s těmito technikami přímo v praxi.
Po absolvování tohoto předmětu student bude: - umět pracovat s technikami komunikace s veřejností, - ovládat stylistiku tiskové zprávy, - umět vyjmenovat a vysvětlit základní principy komunikace s novináři, - umět připravit krizový scénář, - schopen realizovat tiskovou konferenci. Předmět dále klade důraz na rozvoj těchto schopností a dovedností: - Nonverbální komunikace. - Týmová spolupráce. - Spoluodpovědnost a práce v limitovaném čase. - Kultivovanost a kulturnost projevu. - Profesionální jednání. - Práce s lidmi (organizace, řízení, týmová spolupráce). - Technika a taktika komunikace. - Zpracování a vyhodnocování informací s následnou korekcí. - Práce s PC, fotoaparátem, videem - kooperace s ostatními technologiemi.
Předpoklady
Student absolvoval předměty z oblasti marketingu a má v této oblasti patřičné znalosti.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Systematické pozorování studenta

Úspěšně zvládnutý zápočtový test.
Doporučená literatura
  • (2012). Public Relations.
  • Aaker, D. (2003). Brand building. Brno: Computer Press.
  • Bajčan, R. (2003). Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Praha: Management Press.
  • Caywood, C. L. (2003). Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press.
  • Flamholtz, E. G., & Randle, Y. (2011). Corporate culture: The ultimate strategic asset. Stanford, Calif: Stanford Business Books.
  • Ftorek, J. (2012). Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada.
  • Jurášková, O. (2012). Trendy a značky, značky a trend. Marketing a komunikace, 22(1), 22-24.
  • Kudynová, V. (2005). Na vlně i pod vlnou. Praha: SinCon.
  • Němec, R. (2012). Reklama na Facebooku (nejen PPC): cena je velice příznivá. www.robertnemec.com.
  • Pospíšil, P. (2002). Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press.
  • Schneider, J. (2007). Lobbying and interest representation. Brno: International Institute of Political Science of Masaryk University.
  • Svoboda, V. (2009). Public relations moderně a účinně. Brno: Computer Press.
  • Šindler, P. (2003). Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada.
  • Verner, P. (2011). Propaganda a manipulace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
  • Vysekalová, J. (2009). Image a firemní identita. Praha: Grada.
  • Vysekalová, J. (2012). Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing.
  • Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele. Praha: Grada.
  • Vysekalová, J. (2010). Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Ochrana obyvatelstva (2016) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova (2016) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Učitelství tělesné výchovy pro 2. st. ZŠ a SŠ maior (2024-XX) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Aplikované pohybové aktivity - poradenství ve speciální pedagogice (2020) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova (XX) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Aplikované pohybové aktivity - poradenství ve speciální pedagogice (2024) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -