Vyučující
|
-
Mastík Jiří, Mgr.
-
Bartková Lenka, Ing.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do Public Relations - úloha a role problematiky komunikace s médií v aktivitách PR 2. Rozdělení médií z pohledu jejich aktivit 3. Základní pravidla a nástroje komunikace 4. Principy jednotlivých nástrojů komunikace s veřejnosti a jejich skladba z hlediska formy a obsahu 5. Exkurze v Českém rozhlase Olomouc 6. Příprava, realizace a důvody konání tisková konference 7. Správné a špatné postupy v Media Relations 8. Mediální trénink - komunikace v přímém přenosu 9. Komunikace s novináři, pravidla, zlozvyky 10. Kompetence tiskového mluvčí 11. Pravidla efektivní prezentace 12. Nové trendy v komunikaci s veřejností
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s technikami komunikace s veřejností, stylistikou tiskové zprávy, uspořádáním a vedením tiskové konference včetně její komplexní přípravy, komunikací s novináři, práci a povinnostmi tiskových mluvčích. Předmět je zaměřen na pochopení definice a principu public relations, na techniky komunikace s veřejností. Poměrná část výuky je zaměřena na seznámení se s těmito technikami přímo v praxi.
Po absolvování tohoto předmětu student bude: - seznámen s technikami komunikace s veřejností, - ovládat stylistiku tiskové zprávy, - znát základní principy komunikace s novináři, - mít jasnou představu o práci a povinnostech tiskových mluvčí, - schopen realizovat tiskovou konferenci.
|
Předpoklady
|
Student absolvoval předměty z oblasti marketingu a má v této oblasti patřičné znalosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Systematické pozorování studenta
Zápočet: Povinná účast na přednáškách, úspěšné zvládnutí zápočtového testu. Zkouška: Aplikace teoretických znalostí v praktických příkladech.
|
Doporučená literatura
|
-
(2012). Public Relations.
-
Aaker, D. (2003). Brand building. Brno: Computer Press.
-
Bajčan, R. (2003). Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Praha: Management Press.
-
Caywood, C. L. (2003). Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press.
-
Flamholtz, E. G., & Randle, Y. (2011). Corporate culture: The ultimate strategic asset. Stanford, Calif: Stanford Business Books.
-
Ftorek, J. (2012). Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada.
-
Jurášková, O. (2012). Trendy a značky, značky a trend. Marketing a komunikace, 22(1), 22-24.
-
Kudynová, V. (2005). Na vlně i pod vlnou. Praha: SinCon.
-
Němec, R. (2012). Reklama na Facebooku (nejen PPC): cena je velice příznivá. www.robertnemec.com.
-
Pospíšil, P. (2002). Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press.
-
Rodryčová, D. (1999). Jak prezentovat firmu, produkt, sebe, názor. Praha: Grada.
-
Schneider, J. (2007). Lobbying and interest representation. Brno: International Institute of Political Science of Masaryk University.
-
Svoboda, V. (2009). Public relations moderně a účinně. Brno: Computer Press.
-
Šindler, P. (2003). Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada.
-
Verner, P. (2011). Propaganda a manipulace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
-
Vysekalová, J. (2009). Image a firemní identita. Praha: Grada.
-
Vysekalová, J. (2012). Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing.
-
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele. Praha: Grada.
-
Vysekalová, J. (2010). Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada.
|