Předmět: Public relations

» Seznam fakult » FTK » KRL
Název předmětu Public relations
Kód předmětu KRL/PURE1
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mastík Jiří, Mgr.
  • Bartková Lenka, Ing.
Obsah předmětu
1. Úvod do Public Relations - úloha a role problematiky komunikace s médií v aktivitách PR 2. Rozdělení médií z pohledu jejich aktivit 3. Základní pravidla a nástroje komunikace 4. Principy jednotlivých nástrojů komunikace s veřejnosti a jejich skladba z hlediska formy a obsahu 5. Exkurze v Českém rozhlase Olomouc 6. Příprava, realizace a důvody konání tisková konference 7. Správné a špatné postupy v Media Relations 8. Mediální trénink - komunikace v přímém přenosu 9. Komunikace s novináři, pravidla, zlozvyky 10. Kompetence tiskového mluvčí 11. Pravidla efektivní prezentace 12. Nové trendy v komunikaci s veřejností

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s technikami komunikace s veřejností, stylistikou tiskové zprávy, uspořádáním a vedením tiskové konference včetně její komplexní přípravy, komunikací s novináři, práci a povinnostmi tiskových mluvčích. Předmět je zaměřen na pochopení definice a principu public relations, na techniky komunikace s veřejností. Poměrná část výuky je zaměřena na seznámení se s těmito technikami přímo v praxi.
Po absolvování tohoto předmětu student bude: - seznámen s technikami komunikace s veřejností, - ovládat stylistiku tiskové zprávy, - znát základní principy komunikace s novináři, - mít jasnou představu o práci a povinnostech tiskových mluvčí, - schopen realizovat tiskovou konferenci.
Předpoklady
Student absolvoval předměty z oblasti marketingu a má v této oblasti patřičné znalosti.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Systematické pozorování studenta

Zápočet: Povinná účast na přednáškách, úspěšné zvládnutí zápočtového testu. Zkouška: Aplikace teoretických znalostí v praktických příkladech.
Doporučená literatura
  • (2012). Public Relations.
  • Aaker, D. (2003). Brand building. Brno: Computer Press.
  • Bajčan, R. (2003). Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Praha: Management Press.
  • Caywood, C. L. (2003). Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press.
  • Flamholtz, E. G., & Randle, Y. (2011). Corporate culture: The ultimate strategic asset. Stanford, Calif: Stanford Business Books.
  • Ftorek, J. (2012). Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada.
  • Jurášková, O. (2012). Trendy a značky, značky a trend. Marketing a komunikace, 22(1), 22-24.
  • Kudynová, V. (2005). Na vlně i pod vlnou. Praha: SinCon.
  • Němec, R. (2012). Reklama na Facebooku (nejen PPC): cena je velice příznivá. www.robertnemec.com.
  • Pospíšil, P. (2002). Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press.
  • Rodryčová, D. (1999). Jak prezentovat firmu, produkt, sebe, názor. Praha: Grada.
  • Schneider, J. (2007). Lobbying and interest representation. Brno: International Institute of Political Science of Masaryk University.
  • Svoboda, V. (2009). Public relations moderně a účinně. Brno: Computer Press.
  • Šindler, P. (2003). Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada.
  • Verner, P. (2011). Propaganda a manipulace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
  • Vysekalová, J. (2009). Image a firemní identita. Praha: Grada.
  • Vysekalová, J. (2012). Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing.
  • Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele. Praha: Grada.
  • Vysekalová, J. (2010). Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr